2014. december 1., hétfő

Gombafasírt petrezselymes-szerecsendiós rizzsel


Adventtel elkezdődött a kis böjt időszaka. Nem mondom, hogy nem fogunk enni egyáltalán húst, de mérsékelni fogjuk, mert a karácsony és az év vége úgyis nagyon megterhelő lesz a gyomrunknak, még akkor is, ha én nem vagyok egy nagyétkű, sokat evő. Én mindig tudom, hogy mennyi az elég. Na, szóval egy kis gomba, ami persze nem éppen könnyű a gyomornak, mert nehezen emészthető, - minél apróbbra vágjuk annál emészthetőbb - de hús nincs benne - persze tehető bele, sonka vagy egy kis darált hús.

Hozzávalók: 4 adag (8-10 db lesz belőle)

60 dkg gomba, 2 db szikkadt zsemle, 1 db vöröshagyma, 2 gerezd fokhagyma, 1 kk, oregánó,(szurokfű) 1 db tojás, só, bors, 1 csokor petrezselyem, zsemlemorzsa, olaj a sütéshez, 
Körethez: 25 dkg rizs, fél csokor petrezselyem, kevés olaj, 1 csapott kk. őrölt szerecsendió, só

A gombákat meghámoztam, a tönkjüket megkapargattam, és kicsit levágtam az alsó végükből, alaposan megmostam, és olyan módon ahogyan a vöröshagymát szoktuk, apróra vágtam. A vöröshagymát, a fokhagymát, és a petrezselymet is apróra vágtam. A vöröshagymát 1 ek. olajban megpároltam, beletettem a gombát, és pár percig együtt pirítottam. A fokhagymával, sóval, borssal, oregánóval ízesítettem. Amikor már elpárolgott a saját leve, beletettem a petrezselymet, és hagytam kihűlni. Tálba tettem és hozzáadtam az előzőleg vízben beáztatott, és kinyomkodott széttépkedett zsemlét, a felvert tojást, és annyi zsemlemorzsát is, hogy formázható masszát kapjak. Gombócokat formáztam - ha szükséges vizes kézzel - és kissé lelapítva kevés forró olajban aranybarnára sütöttem.
A rizst sós vízben megfőztem, leszűrtem, összekevertem kevés olajjal, belekevertem az apróra vágott petrezselymet, szerecsendiót.

2 megjegyzés:

  1. Lívia, a rizs a szerecsendióval egészen felizgatott:)) Sokféle rizst készítettem, de a szerecsendió eddig kimaradt. Ki fogom próbálni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Próbáld ki Roza, szerintem finom, de tudod az ízlések különbözőek.

      Törlés