2014. november 21., péntek

Kelt fahéjas-szilvás lepény


Ezt a süteményt még október közepén vásárolt idei szilvából készítettem. Nekünk a gyümölcsös vagy lekváros kelt tészták minden mennyiségben jöhetnek. Persze ez csak egy mondás, mert senkitől sem jön csak ha én készítek. Én pedig készítem, mert imádjuk a kelt süteményeket, ezért aztán jó nagy "emberes" adagokra vágtam. Egy darab bőven elég belőle úgy hirtelen.

Hozzávalók: 32x35 cm-es tepsi,(de lehet kisebb is), a db-szám pedig függ attól, hogy mekkora kockára vágjuk

60 dkg liszt, 3 ek. cukor vagy fruktoz, 15 dkg margarin vagy vaj, 2,5 dkg élesztő, 3 tojássárgája, 2,5 dl langyos tej, 1 csomag vaníliás cukor, 1 citrom reszelt héja, 1 csapott kk. só, 80 dkg szilva, ízlés szerint fahéj a tetejére, amit elkeverünk cukorral

Az élesztőt a tejjel és 1 ek. cukorral felfutattam, majd a többi hozzávalóval tésztát gyúrtam. Jó lágy tészta legyen, de nem ragacsos. Letakarva duplájára kelesztettem. A megtisztított, leszárított szilvát félbevágtam és kimagoztam. Összekevertem a fahéjas cukorral. A megkelt tésztát lisztezett gyúródeszkán tepsi nagyságúra nyújtottam, majd beleigazítottam a kilisztezett tepsibe. Sűrűn kiraktam a szilvaszeletekkel. Kelesztettem még 10-15 percet. Előmelegített, közepes hőmérsékletű sütőbe tettem. A sütési idő a sütő függvénye, de ellenőrizhetjük hústűvel. Kockára vágva tálaltam.A tetejét is megszórhatjuk fahéjas cukorral vagy csak cukorral.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése