2014. október 12., vasárnap

Túrós galuska pirított füstölt szalonnával


Egyszerű tésztás étel, ízeiben hasonló a túrós csuszához, aki az utóbbit szereti, ezt is szeretni fogja.
Készíthetjük juhtúróval is, tehetünk a tetejére is túrót és tejfölt is, de a kisült szalonnapörc az ne maradjon el róla egyik változatban sem.

Hozzávalók: 4 adag

25 dkg túró, 2 tojás, 4 dkg vaj, 2 dl tejföl, 6 dkg füstölt szalonna,, só, liszt (kb. 50 dkg) vagy annyi amennyivel közepes keménységű galuskatésztát kapunk

Feltettem a vizet a galuska kifőzéséhez. A lisztet a túróval és a vajjal összemorzsoltam, hozzáöntöttem a felvert tojásokat, sóztam és annyi vizet kevertem bele, hogy közepes keménységű galuskatésztát kapjak.. A forrásban levő vízbe evőkanállal galuskákat szaggattam deszkáról. Amikor a galuskák feljöttek a víz tetejére, leszűrtem. Az apró kockára vágott szalonnát zsírjára sütöttem, a kisült szalonnapörcöt kiszedtem, a  zsírjával összekevertem a galuskát, tányérokra szedtem és megszórtam a szalonnapörccel. 
Másik változat: a zsírral, szalonnapörccel összekeverjük a galuskát, tűzálló tálba rakjuk, tetejére morzsoljuk a 20 dkg túrót - akkor csak 5 dkg túrót keverünk össze a liszttel, vajjal stb.-  meglocsoljuk a tejföllel, és az előmelegített, forró sütőben jól átforrósítjuk, esetleg kissé megpirítjuk. Adhatunk mellé valamilyen savanyúságot.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése