2014. október 9., csütörtök

Töltött palacsinta


Finom előételnek - persze akkor nem kell belőle két darab - vagy vacsorának, de laktató leves mellé is kerülhet második fogásként. 

Hozzávalók: 4 adag (akik nagy evők vagy repetáznak, nekik nem lesz elég 2 db/fő)

A palacsintát elkészítjük a szokásos módon 8-12 db-ot

Töltelék:
2 db sárgarépa, 20 dkg főtt kukorica, (lehet konzerv is) 2 db piros színű paprika, 1 zöldpaprika, 1 db padlizsán, só, bors,  kb. 12 cm hosszú póréhagyma, 2 gerezd fokhagyma, 2 db főtt tojás, 2 ek. olaj

A sárgarépát káposztareszelőn lereszeltem, a paprikákat, padlizsánt apró kockára vágtam, a hagymákat szintén. Az olajban a póréhagymát megdinszteltem, hozzátettem a fokhagymát és a sárgarépát, sóztam, borsoztam. Félpuhára pároltam, ekkor beletettem a paprikákat és a kukoricát és tovább pároltam addig, hogy a paprika se maradjon nyers. A tojásokat nagyon apróra vágtam - de lehet reszelni is - és a zöldségbe kevertem.
Besamel mártás
3,5 dl tej (meleg), 5 dkg graham liszt,  5 dkg vaj, só, bors, szerecsendió
A lisztből vajból világos rántást készítettem, felöntöttem a meleg tejjel, csomómentesre kevertem, besűrítettem, sóztam, borsoztam és szerecsendióval fűszereztem. (Ha túl sűrű tejszínnel vagy tejföllel hígíthatjuk)
A zöldséges keverékbe kevertem a besamel mártást és megtöltöttem vele a palacsintákat. Reszelt sajtot szórtam a tetejére.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehet ezzel a töltelékkel! Guszta! Nekem biztos 2 adag kellene, de férjuramnak szerintem lekváros kellene ahogy ismerem az ízlését :-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Évikém igen, finom volt. Én is nagy palacsinta evő vagyok, de ebből azért elég a kettő darab, talán még sok is. A lekváros viszont nekem is jöhet mindig, mert az a kedvencem.

      Törlés