2014. október 28., kedd

Rakott karfiol



Szeretjük a rakott ételeket, sokféle változata van, gyorsan elkészíthető és finom. A karfiol is kedvenc, mert sokoldalú zöldség. 

Hozzávalók: bő 4 adag

1 nagy karfiol, 20 dkg sonka, 15 dkg reszelt sajt, 2 tojás, 25 dkg rizs, 2 dl tej, 1 dl főzőtejszín, só, bors, 1 kis vöröshagyma, fél csokor petrezselyem, 2 gerezd fokhagyma, kevés vaj vagy margarin, kevés zsemlemorzsa, 1 ek. olaj

A karfiolt rózsáira szedtem, megmostam és sós vízben félpuhára főztem, leszűrtem. A sonkát apró kockára vágtam. A rizst sós vízben félpuhára főztem, leszűrtem. Az olajban az apróra vágott hagymát megdinszteltem, beletettem az apróra vágott fokhagymát, és a sonkát. Sóztam, borsoztam és kicsit összepároltam, majd beletettem az apróra vágott petrezselymet is.A felvert tojásokat összekevertem a tejjel, tejszínnel - ez is még sózható, borsozható. A tűzálló tál alját, oldalát kikentem a margarinnal, meghintettem a zsemlemorzsával, és elterítettem benne a karfiol felét. A rizst összekevertem a hagymás, sonkás keverékkel és a karfiolra terítettem, majd a maradék karfiollal betakartam. Megöntöztem a tojásos keverékkel, megszórtam a sajttal és előmelegített sütőben pirosra sütöttem.
Tipp: készíthető tésztával pl. makarónival is.

2 megjegyzés: