2014. szeptember 8., hétfő

Sertéskaraj citromos morzsában, fehérboros-paradicsomos tésztával


Érdekes párosítás a szinte rántott hús és a paradicsomos tészta, de nagyon finom. Szeretjük külön-külön is, de így együtt a szokatlansága ellenére mindig ismétlést kíván. Aki mindkettőt szereti, együtt is szeretni fogja.

Hozzávalók: 4 adag

4 szelet sertéskaraj, (csont nélkül) só, 1 db citrom, zsemlemorzsa a panírozáshoz, vaj vagy olaj a sütéshez
A tésztához: 
25 dkg szélesmetélt, 1 fej vöröshagyma, 3 gerezd fokhagyma, 1 dl olivaolaj, 60 dkg hámozott, darabolt paradicsom (konzerv), 1 kis konzerv sűrített paradicsom, só, szárított oregánó, 1 kk. cukor, 2 dl száraz fehérbor
A tésztaszószhoz a hagymát, a fokhagymát apróra vágtam, az olivaolajon megfuttattam. Ráöntöttem a kétféle paradicsomot, ízesítettem sóval, a cukorral és oregánóval. Fedő alatt lassú tűzön kb. 30 percig főztem. Hozzáöntöttem a bort és még 20 percig főztem. A tésztát lobogó, sós vízben kifőztem, jól leszűrtem és öblítés nélkül a paradicsomszószba kevertem.
A karajt klopfoltam, besóztam és megforgattam a reszelt citromhéjjal elkevert kevés zsemlemorzsában. (A zsemlemorzsa csak annyi legyen amennyi elég a 4 szelet húshoz, ne menjen kárba a citrom reszelt héja.) Olajban mindkét felén megsütöttem, és a paradicsomos szélesmetélttel tálaltam.
Tipp: én már kipróbáltam a szokásos panírozású hússal is, úgy is kiváló

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése