2014. szeptember 2., kedd

Rakott rizses-húsos kelkáposzta



A rakott ételeket szeretjük, mert gyorsan megvan és finom. A tölteléke is sokféle lehet, rizses, tésztás, burgonyás, hússal, kolbásszal, sonkával, sokféle fűszerrel - persze ami való hozzá. A tetején tejföllel vagy sajttal, vagy akár mindkettővel.

Hozzávalók: 4 adag

60 dkg sertéshús, 1 kg kelkáposzta, 15 dkg rizs, 1 vöröshagyma, 2 gerezd fokhagyma, 1 tojás, só, bors majoránna, 2 dl tejföl, 10 dkg reszelt sajt, 2 ek. olaj, zsemlemorzsa

A kelkáposztát négyfelé vágom és áztatom kicsit vízben, leszűröm és szélesebb csíkokra vágom, majd sós forró vízben kicsit blansirozom, és leszűröm. A rizst sós vízben félig megfőzöm, leszűröm. A megmosott húst leszárítom, ledarálom. A darált húst az olajban fehéredésig pirítom, beleteszem a vöröshagymát amivel tovább dinsztelem, majd a fokhagymát is, fűszerezem még a sóval, borssal, majoránnával és félpuhára párolom. Belekeverem a rizst és a felvert tojást. A sütőtálat kikenem olajjal, megszórom a zsemlemorzsával és a kelkáposzta felét alulra teszem, elterítem rajta a tölteléket, beborítom a maradék kelkáposztával, meglocsolom kevés olajjal, majd a tejföllel és a reszelt sajttal. Előmelegített közepes hőmérsékletű sütőben pirosra sütöm, és négyfelé vágom, majd forrón tálalom.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta lett! Én is szoktam rakott kelt sütni, szeretjük. Bár kicsit másképpen készítem, de a tiéd is nagyon finom lehet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Katalin. Biztos a tiéd is nagyon finom még ha másképpen is készíted, mert ez egy olyan étel amit szerintem nem lehet rosszul készíteni.

      Törlés