2014. szeptember 28., vasárnap

Mézes-kakaós-fahéjas muffin torta


A muffin megunhatatlan, mert sokféle hozzávalóból készíthető, és mint most nálam nem muszáj kis kerek formákba önteni a muffin tepsibe. Lehet keskeny hosszúkás, sima belsejű tepsiben is készíteni.

Hozzávalók: kb. 30 cm hosszú és 10-12 cm széles tepsi

20 dkg méz, 10 dkg cukor, 7 dkg vaj, 3 ek. tej, 25 dkg liszt, 0,5 csomag sütőpor, (de lehet egy egész is), 2 kk. őrölt fahéj, 1 kk. őrölt szegfűszeg, 2 ek. natúr kakaópor,  2 db tojás, 10 dkg mandula (őrölt vagy apróra tört)

A mézet, cukrot, vajat és a tejet összemelegítettem, és levettem a tűzről. A sütőport, fahéjat, szegfűszeget, kakaóport belekevertem a lisztbe, hozzáöntöttem a mézes masszát, a mandulát és a felvert tojásokat. Az egészet jól kikevertem, és beleöntöttem a sütőpapírral kibélelt tepsibe. 
Közepes hőmérsékleten - ez kinek-kinek a sütőjétől függ - vagy 180 fokon  tűpróbáig sütjük. szép barnára - bár az a méztől és a kakaótól lesz olyan elsősorban. Vigyázzunk, hogy meg ne égjen.
Tipp: Készíthetjük dióval, mogyoróval és aszalt gyümölcsökkel is (áfonya, mazsola, barack, szilva stb.)
A tepsit kikenhetjük kevés vajjal és úgy is beleönthetjük a kevert tésztát.



2 megjegyzés:

  1. Én olyan keveset/kevésszer sütök, amióta életmód-váltás történt nálunk, hogy most egészen megkívántam a sütidet, Lívia:) Biztos vagyok benne, hogy nagyon finom volt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Süssél kedves Roza, mert tényleg finom. Én meg azért nem sütök sűrűn, mert nem vagyok édesszájú, és nem is szeretek mindenféle süteményt.

      Törlés