2014. augusztus 1., péntek

Meggyszósz sült csirkemell szeletekkel


Nagyon szeretem a meggyet, gyümölcsként magában nem annyira, de süteménybe, levesként, szószként, pohárkrémként stb., tehát feldolgozva valamilyen formában jöhet minden mennyiségben. Lehűtve a nagy melegben nekem gyümölcslevesként vagy szószként ennél jobb étel nincs. 

Hozzávalók: 4 adag

60 dkg meggy, 1 dl tej, 2 dl tejföl, 2 púpos ek. liszt, cukor vagy fruktóz ízlés szerint, 1 citrom reszelt héja, - kevés leve is lehet - pici őrölt fahéj, szegfűszeg, csipet só, 2 csirkemell, 1-2 kisebb tojás, liszt, olaj a sütéshez

A megmosott, és kimagozott meggyre annyi vizet öntök, hogy éppen csak ellepje. Beletettem a sót, a fahéjat, szegfűszeget  és a cukrot is. A tejjel, tejföllel és a liszttel - a gyümölcs levéből is kb. 1 dl-nyit hozzátéve - habarást készítettem és teaszűrőn keresztül a megfőtt gyümölcsre öntöttem. Kavargatva felfőztem. Ha szükséges vízzel, de inkább tejjel még felengedhetjük A végén hozzáadtam a citrom reszelt héját is.
Lehűtve fogyasztottuk.
A megmosott és leszárított csirkemelleket besóztam majd keresztbe kb. 2 cm-es csíkokra vágtam,  és a lisztbe majd a felvert tojásba forgattam és a forró olajban kisütöttem.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretem én is, szósznak is meg hígabban levesnek is, de én készítem almával is, őszibarackkal is, meg körtével is, egressel is, szilvával is, külön-külön és tejszínesen, de télen befőttekből akár vegyesen is, főtt hússal, sült hússal, mindenhogyan nagyon finomak:-)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mi is nagyon szeretjük, de elsősorban a meggyet és az egrest, a szilvát pedig vegyesen almával, körtével, de persze ez is jöhet magában is. Mindegyik nagyon finom.

      Törlés