2014. augusztus 8., péntek

Fűszeres nyári szilvalekvár - boros szilva


Szeretjük a rögtön eszegethető dzsemeket, lekvárokat. Ezért a télre eltevés előtt, mellett szoktam készíteni meggy-, ribizli-, málna-, eperdzsemeket, barack és szilvalekvárt - az utóbbit a nyári szilvából. Aztán persze szeptemberben jön  télire a besztercei szilvából készült lekvár. 
A nyáriakból csak egy-két üveget készítek és reggelikhez vagy akár vacsorára - én nagyon szeretem kakaóval, vajas zsömlére kenve - finom, friss eledel. De ha olyan a kedvem, akkor többször is készítem, amíg kapható az a bizonyos gyümölcs amit éppen megkívánok.

Hozzávalók: 2 kis 2,5-3 dl-es üveghez

1 kg szilva, 1,5-2 dl vörösbor, 1 citrom, kevés cukor, vagy fruktóz, 1 csapott kk. fahéj, szegfőszeg

A szilvát megmostam, kimagoztam és minden szemet négyfelé vágtam. Beletettem egy lábosba ráöntöttem a bort, beleszórtam a cukrot - ez ízlés szerinti - a fűszereket és a reszelt citromhéjat, kevés levet is. Ezután először nagy lángon majd takarékon főztem - gyakran kevergetve - amíg elfőtte a levét és sűrű lett. 
Készíthetjük dzsemes állagúra, akkor nem teszünk bele ennyi bort, és darabosabbra hagyjuk, nem is kell négyfelé vágni csak félbe. 
Ezt a fűszeres szilvát télen  aszalt szilvából is készítem sült libacomb mellé.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehet ez a fűszeres lekvár. Imádom a szilvalekvárt biztos ez is ízlene. Megérne egy próbát 1-2 kis üveggel kipróbálni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Évikém próbáld ki, szerintem finom. De tudod, az ízlések különbözőek.Az állaga még jobb is, mint a téli szilvalekvárnak, és el is tehető ez is télire.

      Törlés