2014. július 5., szombat

Zöldséges-kolbászos tarhonya


A férjem szereti a tarhonyát, de én sem vetem meg. Amikor tarhonyás ételt készítek mindig eszembe jut egy évekkel ezelőtti amatőröknek rendezett szakácsverseny - ami az egyik tv csatornán ment - ahol az egyik női versenyző nem ismerte a tarhonyát. Ezt a régi magyar alapanyagot, amit a pásztoraink előszeretettel használtak, és persze a magyar konyha is. A tarhonya nem éppen tavaszi, nyári eledel, de finom új zöldségekkel azzá varázsolható. Hasonló ITT

Hozzávalók: 4 adag

20 dkg tarhonya, 60 dkg újkrumpli, 3 szál zsenge sárgarépa, 40 dkg zöldborsó, 25 dkg kolbász (kinek milyen a kedvére való), 1 fej új főzőhagyma, 2 gerezd fokhagyma, só, őrölt bors, 1 csokor petrezselyem, fél dl olaj.

Az olajban kicsit megpirítottam a tarhonyát, hozzáadtam az apróra vágott hagymát és dinszteltem 1-2 percig. Beletettem a megtisztított kockára vágott krumplit, répát, és a zöldborsót. Beleszórtam az apróra vágott fokhagymát, felöntöttem annyi vízzel, amennyi jő bőven ellepi. Sóztam, borsoztam, és addig főztem amíg minden megpuhult. Ha szükséges öntsünk még hozzá vizet. A felkarikázott kolbászt enyhén megpirítottam egy teflonserpenyőben és a felaprított petrezselyemmel együtt a tarhonyához kevertem. 
Tipp: Aki kissé csípősen szereti, tegyen bele hegyes zöldpaprika karikákat.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése