2014. július 26., szombat

Pisztráng kapros céklaraguval, sült burgonyával



Talán tudják az olvasóim is, mert leírtam már, hogy kevés halas ételt szeretek pl. a halászlét sem, - de elkészítem és nagyon finomra - csak a rántott és sült halakat, de ezek közül is a süllőt a pisztrángot, kócot - az utóbbit talán már nem is lehet kapni, ezt én is régen ettem. Tehát a szárazabb, fehér húsú szálkamentes vagy csak nagyobb jól látható szálkával rendelkezőket. Ez a mostani is a férjem szülinapján készült.

Hozzávalók 4 adag

4 db kb. 30-35 dkg-os pisztráng, - de a bőséges mennyiség lehet 50 dkg-os én is ilyet vettem, legfeljebb félbevágjuk -  1 kg burgonya, 80 dkg cékla, 8 ek. vaj, 6 dkg torma, csipet római kömény, 1 csokor kapor, olaj a sütéshez, (burgonyához, halhoz) 4 gerezd fokhagyma, bors, liszt, pirospaprika, 1 citrom

A burgonyát kockára vágtam és sós vízben forrástól számítva kb. 10 percig előfőztem, leszűrtem és félretettem.
A céklát megmostam, sós vízben megfőztem, meghámoztam. A negyedét összeturmixoltam 4 ek. vajjal, a reszelt tormával, pici sóval és a római köménnyel. A maradék céklát kb. 1 cm széles cikkekre vágtam és 2 ek. vajon, sóval ízesítve kissé összepirítottam, és kevés citromlét csavartam rá.
A friss pisztrángot a megtisztítás után besóztam és liszt-pirospaprika-bors keverékébe forgattam és serpenyőben  a meleg olajban pirosra sütöttem mindkét oldalát. Mellédobtam a maradék vajat és a zúzott fokhagymát és máris levettem a tűzhelyről és melegen tartottam.
A burgonyát forró olajban megsütöttem. Tálaláskor a pirított céklát és a pürét a tálaló tányérba tettem megszórtam az apróra vágott kaporral, mellé a halat és a burgonyát, és meglocsoltam a vajas zsiradékkal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése