2014. július 27., vasárnap

Meggyes kelt, kevert pite


Imádjuk a kelt tésztát és ez még kevert is, így aztán számunkra a legjobb kombináció. Könnyű, és nagyon finom. Picit több időt vesz igénybe mintha csak kevert lenne, mert várni kell a kelesztés miatt kétszer is, de megéri. Nálunk minden mennyiségben jöhet az ilyen süti és gyümölcsösen.
Ez is a férjem szülinapján készült.

Hozzávalók: 23x33 cm-es tepsiben a kockára vágás nagyságától függő a db-szám

45 dkg liszt, 0,5 l tej, 2 db tojássárgája, 2,5 dkg élesztő, 3 ek. cukor vagy fruktoz, 3 ek. olaj, 60 dkg meggy,  2-3 ek. cukor-1 tk. fahéj keveréke a tetejére, kevés  margarin.

Az élesztőt felfuttattam a cukorral elkevert langyos tejben. Ezután összekevertem a többi hozzávalóval, és a tálban 30 percet hagytam kelni. Gyönyörűen megkel szinte kifut a tálból. A tepsi belsejét sütőmargarinnal kikentem - olyan tapsi legyen amiben nem ragad, nem ég le - és beleöntöttem a tésztát. Egyenletesen eloszlattam és a már megmosott, leszárított, kimagozott meggyet a tetejére szórtam. Hagytam még 10-15 percet kelni, majd megszórtam a fahéjas cukorral és előmelegített majd közepes hőmérsékletű sütőben megsütöttem. Langyosra hűlés után kockára vágtam.
Tipp: egy kisebb lábosban tegyünk vizet a tepsi alá, mert a kelt tésztának párára van szüksége.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése