2014. június 28., szombat

Cseresznye-fekete ribizli dzsem


A piacot járva azt látom, hogy halmokban állnak a gyümölcsök, és azt hallom, hogy az idén nagyon jó a termés. Akkor mi miatt olyan drága nálunk - itt Budapesten, és Budán ahol én élek -minden gyümölcs, zöldség? A cseresznye 500-1980 forint között kapható, de a ribizli is aranyárban van. Ilyenkor sajnálom, hogy már nincs olyan kertünk, ahol minden ami nekünk kellett megtermett.  Azért amit szeretünk azokból ha csak egy kicsit is, de teszek el télire. De energiám se lenne ahhoz, hogy nagy mennyiségben - mint annak idején a nagymamám vagy az anyukám -  tegyek el lekvárokat stb.                                                                                      

Hozzávalók: ehhez az 5 pici üveghez

1,5 kg fekete cseresznye, 50 dkg fekete ribizli, stívia (ízlés szerint, mivel édesítőereje sokszorosa a kristálycukornak) 
A ribizli szárát leszedtem, megmostam, a cseresznyét is megmostam és kimagoztam. A ribizlit csak magában feltettem főni, és 15-20 perc múlva szitán átpasszíroztam , és lett belőle finom állagú gyümölcspép. A kimagozott cseresznyét egy másik edényben kis édesítővel kb. 20 percig főztem, míg a levéből el nem párolog. Ezután beletettem a ribizlipépet, megint egy kevés édesítőt, és együtt főztem kb. 10 percet. A ribizli elég pektint tartalmaz, hogy remek dzsem lesz belőle. Forrón kis üvegekbe töltöttem, lezártam és 1-2 percre fejre fordítottam és betettem a száraz dunsztba, ahol jól betakargatva egy napot - lassú kihűlésig - maradnak és aztán mehetnek a kamrába.


1 megjegyzés: