2014. május 3., szombat

Mákos-mazsolás kocka


Egyszerű, gyors, kiadós, olcsó, és elronthatatlan sütemény, és azoknak ajánlom akik szeretik az édességet, de nem szeretnek sok időt tölteni a konyhában komplikált sütemény készítéssel. Keresztbe vágva megkenhetjük pikáns lekvárral, rátesszük a felső lapot, rányomkodjuk, és egy órát pihentetjük, hogy a tészta magába szívja a lekvárt, és szórhatunk rá porcukrot - most én elhagytam ezeket, de így is finom, - de nem is szeretem előre az egész sütemény tetejét becukrozni, mert nem mindenki szereti.

Hozzávaló: kb. 30-35 db (5x5 cm-es kockák, 20x30 cm-es teflon tepsi, 3 dl űrtartalmú bögre)

2 egész tojás, 10 dkg vaj vagy margarin, 1 bögre cukor, 1 bögre darált mák, 1 bögre tej, 1 bögre liszt, 1 csomag sütőpor, 1 kk. őrölt fahéj, 10 dkg mazsola (esetleg 10 dkg ribizli vagy málnalekvár), vaníliás porcukor

A vajat habosra kevertem a cukorral, majd a tojásokkal, váltakozva, apránként hozzáadtam a lisztet, a mákot, és a tejet, végül a sütőport, a fahéjat, a beáztatott, megmosott, leszárított mazsolát, és jól összedolgoztam. Kivajazott, lisztezett tepsibe öntöttem, és előmelegített sütőben, közepes hőmérsékleten kb. 40 percig - hústű próbáig - sütöttem. Amikor kihűlt, deszkára csúsztattam, és kockára vágtam. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése