2014. április 5., szombat

Spenót burgonyás, sonkás, fűszeres rúddal


A spenótfőzeléket én nagyon szeretem az egyik kedvenc főzelékem, de a férjem is megeszi. Egész évben készítem, amikor frissen lehet kapni, akkor abból, de mélyhűtött parajom is szokott lenni, vagy ha elfogy, akkor boltban veszek, de nem a pürés formát, hanem a darabosra vágottat. A feltét nagyon változatos lehet hozzá, (pl. fasírt, sült hús, bundás kenyér, húsos krokett, burgonyakrokett, főtt tojás stb.) A spenótból ha marad nem szabad felmelegíteni, az oxálsavtartalma miatt. Hűtőből kivéve étkezésig szobalevegőn tartsuk.

Hozzávalók: 4 adag (de bő)

1 kg spenót, vagy 2 doboz mélyhűtött paraj, (én most ebből készítettem), 3 ek. olaj vagy 5 dkg vaj, 5 dkg liszt, 4 dl tej, só, őrölt bors, 4 gerezd fokhagyma (ez ízlés dolga, lehet több is)
Burgonyás, sonkás, fűszeres rúd:
40 dkg áttört, főtt burgonya, 10 dkg liszt, 20 dkg sonka (darált vagy apróra vágott), 2 tojás, zöldpetrezselyem apróra vágva, só, bors, liszt, zsemlemorzsa, olaj a sütéshez
A spenótot (ha mirelit) ki kell lassan olvasztani. Az olajból a liszttel világos rántást készítek, beleteszem az apróra vágott fokhagymát, a spenótot, sózom, borsozom, kevés vizet öntök rá, majd a forrástól számítva 5-10 percig takarékon főzöm, majd a tejjel felengedem és jól felfőzöm.
Burgonyarúdhoz a burgonyát 10 dkg liszttel, 1 tojással kevés olajjal , sóval, borssal, zöldpetrezselyemmel, sonkával jól összegyúrom. 8 cm hosszú, 2 cm széles rudakat formáltam belőle, és lisztbe, tojásba, zsemlemorzsába mártottam és forró olajban kisütöttem.


2 megjegyzés:

  1. Finom lehetett hozzá a fűszeres rúd! Én mindig tükör tojással szoktam készíteni :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, az volt. Én is szoktam hozzá tükörtojást vagy főtt tojást is készíteni. Mikor mit kívánunk meg hozzá. Kicsit tartalmasabb ez a krokett szerűség.

      Törlés