2014. április 7., hétfő

Gombás szelet zöldborsós rizzsel


A húsok közül elsősorban a sertés, a baromfi és a hal az ami gyakrabban szerepel a konyhámban, ritkábban a marha, borjú, és a vadhús. De most a borjúból a felsálszelet került az asztalunkra. A férjem szereti a bécsi szeletet is, ami csak a borjúból készülhet, mert amit gyakrabban, és sertéskarajból készítek az is nagyon finom, de az "csak" rántott hús, nem bécsi szelet. A mostani gombás szelet is finom, egyszerűnek mondható, de ami miatt nem mindennapi az a borjú.

Hozzávalók: 4 adag

4 db felsálszelet, liszt, olaj, 35 dkg gomba, 5-6 dkg füstölt szalonna,  2 dl tejföl, fél dl fehér bor, kis csomó aprított petrezselyem, őrölt bors, só, 2 gerezd fokhagyma, 25 dkg rizs, 20 dkg zöldborsó vagy mirelit
A szalonnát apró kockára vágtam pörcösre sütöttem, benne a hagymát dinszteltem, beletettem a apróra vágott fokhagymát, és a vékonyra felszeletelt gombát. Sóztam, borsoztam és félig lefedve pároltam, amíg a levét elfőtte. Ekkor beleöntöttem a bort, a petrezselymet, és a tejfölt. Jól elkevertem és összefőztem.
A rizst kevés olajon kissé megfuttatom 3-4 percig kavargatom. Forró vizet öntök rá, kb 2-3-szor annyit, mint a rizs térfogata. Sózom, befedem, felforralom és utána lefedve takarékon duzzasztom, esetleg a tűzhely szélére húzva párolom. Kb. 20-30 perc alatt megpuhul.  
A zöldborsót kevés olajon vagy vajon sózva megpárolom,  ízlés szerint cukor, só, is kerül bele, és a végén zöldpetrezselyem. Ha nem elég gyenge a borsó, akkor kevés víz hozzáadásával pároljuk.
Végül összekeverem a rizst a borsóval és merőkanálba formázva tálalom.
A húst kissé kivertem besóztam, lisztbe mártottam és forró olajban mindkét oldalát átsütöttem pirosra. A hússzeletekre terítettem a gombát, és tejföllel meglocsoltam.

2 megjegyzés:

  1. Lívia, nagyon finomat készítettél!:) Szívesen megennék egy adagot, még ilyen késői időpontban is:))

    VálaszTörlés