2014. március 11., kedd

Rakott kelkáposzta húsos, fűszeres rizzsel



Szeretjük a rakott ételeket, a hozzávalókat csak össze kell rakni - igen, minden ételt össze kell rakni valahogy - és a sütő már elvégzi a többit. Nagyon sok variáció összerakható, szárnyalhat a fantázia, és mindenki megtalálhatja a kedvére valót. Lehet csak zöldséges, húsos, halas, tésztás, rizses, stb.

Hozzávalók: 4 bő adag

1 kg kelkáposzta, 16 dkg rizs, 35 dkg darált hús vagy sonka, 1 kis db póréhagyma (10 cm hosszú), 2 gerezd fokhagyma, só, őrölt bors, 1 nagyobb tojás, 2-3 dl tejföl, fél dl olaj, kevés zsemlemorzsa

A káposztát cikkekre vágtam, a húst ledaráltam, a hagymát, fokhagymát apróra vágtam. A káposztát és a rizst külön-külön sós vízben félpuhára főztem. Az olajban a vöröshagymát dinszteltem, beletettem a fokhagymát, a darált húst, fűszereztem és puhára pároltam.  A fűszeres darált húst összekevertem a rizzsel és a felvert tojással. A sütőtál alját kikentem egy kis olajjal, megszórtam vékonyan zsemlemorzsával, és elterítettem rajta a káposzta felét. Erre került a húsos-rizses keverék és rá a maradék káposzta. Gyengén meglocsoltam egy kis olajjal, és ráöntöttem a tejfölt. Sütőben összesütöttem - szép piros legyen a teteje. Kockára vágva tálaltam 


2 megjegyzés:

  1. Finom lehetett! Én is gyakran szoktam rakott ételeket készíteni, finomak is, és nincs is velük sok munka a konyhában :-)
    Látom sikerült mindent áthoznod, ügyes voltál!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Katalin, igen valóban finom volt.
      Amire gondolsz azt már régen áthoztam, és örülök, hogy sikerült.

      Törlés