2014. március 31., hétfő

Burgonyagaluska húsos mártással


Mi nagyon szeretjük a paradicsomos mártásokat, a burgonyás tésztákat pl. a gombócot - na de ezt ki nem szereti? - úgy, hogy ezek nálunk gyakran megtalálhatóak az étlapunkon. 

Hozzávalók: 4 adag

Burgonyagaluskához: 60 dkg burgonya, 2 csapott ek. liszt, 3 tojás, 1 csokor zöldpetrezselyem, só, bors, a kisütéshez olaj
Mártáshoz: 35 dkg sovány, finomra darált sertéshús, 2 ek. olaj, 1 dl tejföl, 1 vöröshagyma, 2 gerezd fokhagyma, 1 tk. morzsolt bazsalikom, (de lehet friss levél is apróra vágva), 4 kis konzervdoboz sűrített paradicsom, 1 dl paradicsomlé vagy víz, csipet pirospaprika, só

Előbb a mártást készítettem el. A forró olajban megfuttattam a finomra vágott hagymát, bele az apróra vágott fokhagyma, és azonnal rátettem a darált húst. Sóztam és pár percig kevergetve átsütöttem, majd hozzáadtam a paradicsomlét, a sűrített paradicsomot, bazsalikomot, pirospaprikát. Felforraltam, majd takarékon a hús puhulásáig pároltam. (Ha szükséges a sűrűségét hígítani, tehetünk bele pici vizet.) Végül belekevertem a tejfölt.
A burgonyát meghámoztam, és nyersen lereszeltem káposztareszelőn. Kinyomkodtam belőle a levét. Összekevertem a liszttel, a 3 tojássárgájával, ízesítettem az apróra vágott petrezselyemmel, sóval, borssal. Könnyedén hozzákevertem a tojások felvert habját. Az olajat megforrósítottam, és kanállal nagyobb galuskákat szaggattam bele a masszából, és pirosra sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése