2013. december 13., péntek

Frankfurti leves


A tartalmas zöldséglevesek a kedvenceim. Ez azt jelenti, hogy mindig van benne valamilyen húsféle, és tészta is. A németeknek ez a levese a tészta miatt nem autentikus, de én ritkán készítek külhoni ételt egy az egyben úgy, ahogy az adott országban készítik. Nekem így ízlik...

Hozzávalók: 4 adag - bőséges

1 kis fej kelkáposzta, 4 db sárgarépa, 4 db krumpli, 1 kisebb zellergumó, 1 fej vöröshagyma, 4 gerezd fokhagyma, 3 ek. étolaj + 3 ek. a rántáshoz, 2 dkg liszt,  4 pár frankfurti virsli,  só, bors, majoránna, őrölt pirospaprika, kb. 2 liter víz (ha kevés pótoljuk, mert el is fő belőle), fél csokor petrezselyem, apróra szaggatott galuska vagy csipetke (tojás, liszt, víz, só)
A kelkáposztát megmostam és csíkokra vágtam. A répát, krumplit, zellert hámoztam, kockára vágtam. A hagymákat apróra vágtam. Nagyobb fazékban felhevítettem az olajat és a vöröshagymát megdinszteltem benne, hozzátettem a fokhagymát is. Hozzáadtam a sárgarépát és félpuhára dinszteltem Ezután tettem hozzá a krumplit és a kelkáposztát. Ezzel is dinszteltem és hozzáöntöttem a vizet. Sóztam, borsoztam, majoránnát tettem bele és a felkarikázott virslit is. Elkészítettem a rántást egy kis pirospaprikával és amikor a zöldségek puhák berántottam vele a levest, összefőztem és megszórtam az apróra vágott petrezselyemmel. A galuska hozzávalóit összekevertem, és külön forró vízbe szaggattam, leszűrtem, kevés olajjal összekevertem és így került ízlés szerint a kimert levesekbe. Tálaláskor kínálhatunk mellé tejfölt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése