2013. november 10., vasárnap

Libapecsenye, fűszeres harmonikakrumplival, boros szilvával


Elmaradhatatlan ez az étel így Márton nap környékén vagy napján. A napján lenne jó a hiedelem miatt ami úgy szól, hogy ha Márton napján liba sül, a következő évben minden jó lesz. Ha csak ezen múlna, jó lenne. Na de az idén hétfőn van Márton nap, így mi előre vettük, talán nem bosszulja meg magát, hogy vétünk a hiedelem ellen. A Márton napi liba elég drága, de azért év közben is sütünk libát pl.én augusztusban készítettem hasonlót, a boros szilva ugyanaz most is.

Hozzávalók: 4 adag

4 db libacomb, (de készíthető egész libából is), 8 db nagyobb krumpli, 1 zacskó aszalt szilva (20 dkg) és 30 dkg idei szilva (hihetetlen volt a számomra de szombaton (nov. 9-én) a piacon még kapható volt besztercei szilva), 1 vöröshagyma, 8 gerezd fokhagyma, 2 dl vörösbor, olaj a sütéshez, majoránna, őrölt bors, só, őrölt szurokfű, morzsolt bazsalikom, egy citrom reszelt héja, cukor, (fruktoz) őrölt fahéj, őrölt szegfűszeg, friss rozmaringág, 8 dkg vaj, 

A libacombot megtisztítottam, alaposan megmostam szárazra töröltem és bőrét feltágítottam. Kívül-belül besóztam a bőr alatt pedig bedörzsöltem borssal, majoránnával, szurokfűvel, bazsalikommal és tettem rá az apróra vágott fokhagymából. Szépen rásimítottam a bőrét és egy nagyobb teflonba raktam.Ráöntöttem 1,5-2 dl olajat és mindkét oldalát sütöttem, majd mellé tettem az apróra vágott vöröshagymát és még 2 gerezd fokhagymát. Felöntöttem 1 dl vízzel és 1 dl borral. Takarékon sütöttem, időközönként megfordítottam és piros ropogósra sütöttem. Tehetjük tepsibe sütőbe is állandó locsolás mellett és víz pótlással.
A burgonyát meghámoztam (ne legyenek nagyok és vastagok), éles késsel sűrűn bevagdostam kétharmad részükig, hogy az aljuk egyben maradjon. Felolvasztottam a vajat elkevertem 4 ek. olajjal, belekevertem 2 gerezd aprított fokhagymát, aprított rozmaringot, sót. Kenőtollal rákentem a keveréket a krumplikra, a rések közé is. Becsomagoltam egyenként alufóliába és kb fél órát sütöttem a sütőbe, utána kibontottam és sütőpapírral bélelt tepsibe tettem, de alatta hagytam a fóliát mint egy tálkát és pirosra sütöttem. Időnként kenegettem a lecsöpögött vajjal.
A boros szilva elkészítése: teflonedénybe tettem a megmosott aszalt szilvát, és az idei szilvát kimagozva, félbe vágva. Ráreszeltem a citrom héját, felöntöttem a borral, tettem bele froktozt, fahéjat, szegfűszeget és lefedve takarékon pároltam. készre.

2 megjegyzés:

  1. Líviám, meg is találtam a fűszeres-boros szilvát. Nagyon jó lehet. Viszem a receptet, köszönöm!!

    VálaszTörlés