2013. október 11., péntek

Rántott karalábé kapros tartárral


A karalábét elsősorban a férjem kedveli minden változatban, még nyersen is rágcsálja, így mindig neki kedvezek ha készítek karalábés ételt, vagy ha az egyéb zöldségek mellé a levesbe karalábét is teszek.
Én eléggé ízetlen zöldségnek tartom, mint pl. a cukkinit, padlizsánt stb. is hasonló.

Hozzávalók: 4 adag

4 db karalábé,, 1 doboz natúr joghurt, 1 dl tejföl, 20 dkg rizs, 1 csokor kapor, citromlé, napraforgóolaj a sütéshez, liszt, tojás, zsemlemorzsa a panírozáshoz, só, 1 kis tubus kész majonéz, őrölt bors, 1 kk. mustár, 1 tk. cukor, fél csokor petrezselyem

A meghámozott karalábékat 7-8 mm vastag karikára vágtam, megforgattam a sóval, borssal elkevert lisztben, a felvert tojásban és zsemlemorzsában. Forró olajban megsütöttem.
A kész majonézbe kevertem. a joghurtot, tejfölt, sóztam, cukroztam, kevés citromlével, az aprított kaporral és mustárral ízesítettem.
A rizst bő sós vízben megfőztem, leszűrtem és kevés olajjal és az apróra vágott petrezselyemmel összekevertem.
A frissen kirántott karalábét a rizzsel és a kapros tartárral tálaltam.

6 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretem én is a karalábét még nyersen is. Most szívesen meg is kóstolnám a mártásoddal együtt, igen guszta!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Évikém, szívesen adnék belőle, de már elfogyott. Készítsed el, mert egyszerű.

      Törlés
  2. Nahát micsoda jó ötlet, soha nem készítettem még így, pedig nagyon szeretjük a karalábét, én is eszem nyersen is, mint az almát.
    Na ki fogom próbálni ezt is, meg a zellert is, arról is azt hallottam, hogy felkarikázva, kicsit megpárolva, panírozva nagyon finom, nincs az a kesernyés íze és nagyon egészséges. Nem beszélve arról, akkora zellerfejeket lehet kapni, egy darabból kettőnknek bőséges ebédje van:-))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Próbáld ki Anikó, aki szereti nem fog csalódni. A zeller is finom lehet, azt viszont még én nem csináltam rántva.. Zellerből mártást, csipszet készítettem, meg természetesen levesbe gyakran használom. Némelyik zellerfej tényleg óriási

      Törlés
  3. Nahát Lívia!:) Valamiért nem is gondoltam volna, hogy a karalábét is ki lehet rántani!:) Persze, nem tudnám megmondani, miért:)) Nagyon guszta! Neked is azt írhatom, ha végre megint lesz konyhám sorra fogom keríteni és elkészítem!:)

    VálaszTörlés
  4. Próbáld ki Roza, és lehet, hogy sűrűn sorra fogod keríteni Egyszerű étel, és örülök, hogy gusztának találtad.

    VálaszTörlés