2013. szeptember 11., szerda

Zöldborsós spagetti halas gombóckákkal


Már sokszor leírtam, hogy a kifőtt tésztát szeretjük és sokféle változatban készítem, de a jó fajta halakat is. Készült már tésztám húsgombóccal paradicsomosan, most egy halas változat került az asztalomra, mert ez is finom.

Hozzávalók: 4 adag

2 nagyobb doboz szardínia vagy tonhalkonzerv, 40 dkg spagetti, 1 fej hagyma, 2 gerezd fokhagyma, 1 tk. mustár, 1 db tojás, só, őrölt bors, zsemlemorzsa, 25 dkg zöldborsó, 10 dkg reszelt sajt, 5 dkg dióbél, 0,5 dl olivaolaj, 1 db citrom, 1 dl étolaj

A halat leszűrtem, lecsepegtettem és tálba tettem. Hozzáadtam a finomra vágott hagymát 1 gerezd zúzott fokhagymát, valamint a mustárt és a tojást. Fűszereztem borssal, sóval és jól összedolgoztam. Ha szükséges alakíthatjuk a masszát kevés zsemlemorzsával, vagy panírozhatjuk vele és úgy sütjük.

A zöldborsót puhára pároltam  3-4 ek. vízben a másik zúzott fokhagymával - teljesen vízmentesnek kell lenni a párolás végén. Hozzáadtam a reszelt sajtot és a darált diót majd pürésítettem botmixerrel. Kis adagokban csurgattam hozzá az olivaolajat, sóztam, borsoztam és ízesítettem ízlésünk szerint citromlével.

A halas masszából kis diónyi gombócokat formáztam és a forró olajban ropogósra sütöttem. A tésztát forró, sós vízben főztem, leszűrtem, majd összekevertem a zöldborsós-diós-olivaolajos keverékkel
Tányérokra rendeztem a tésztát és a tetejükre tettem 4-4 halas gombóckát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése