2013. szeptember 9., hétfő

Pisztráng sütve sült burgonyával, kapormártással


Nagyon szeretjük a sült halat amit általában egészben sütök. A keszeget szokták így sütni, de azt - bár az íze finom - de a szálkássága miatt még ha ropogós is, nem annyira kedveljük. A kapormártás is az egyik kedvencem, és így együtt egy finom ebédünk volt az augusztus 17-20. közötti napok egyikén - de még csak most jutottam oda, hogy megírjam a bejegyzést.

Hozzávalók: 4 adag

2 nagyobb db pisztráng, 1 kg burgonya, olaj a sütéshez, só, bors, pirospaprika, liszt
Kapormártás: 
2 csokor kapor, 2 ek. olaj vagy diónyi vaj, 2 ek. liszt, ízlés szerint cukor vagy fruktoz, kevés citromlé, só, 1 tk. apróra vágott hagyma, 1 dl tejföl

Először a mártást készítettem el. A vajból és a lisztből világos rántást készítettem, hozzáadtam az apróra vágott kapor felét. Vízzel - vagy ha van húsleveslé - felengedtem, 15 percig főztem. Ízlésünk szerint adtam hozzá a cukrot, citromlét, sót, végül a többi kaprot és a tejfölt, és rövid ideig még összefőztem.  Főzés közben a kapor sokat veszít üde, friss ízéből azért adjuk két részben a mártáshoz.

A halat megtisztítottam, leszárítottam, beirdaltam a belsejét enyhén sóztam a külsejét pedig a só-bors-pirospaprika-liszt keverékében jól megforgattam és forró olajban kisütöttem. A burgonyát hasábokra vágtam és szintén forró olajban megsütöttem. 

2 megjegyzés:

  1. De finom lehet, szeretem a halakat, minden formában :)

    VálaszTörlés
  2. Igen, finom volt, mi is szeretjük, de csak a jó fajta halakat, meg a nem szálkásakat.

    VálaszTörlés