2013. szeptember 3., kedd

Mozzarellás, zöldborsós, cukkinis, sonkás saláta sült pitával


Ez a salátám egy laktató, de mégis üde, friss étel, akár vacsorára is. A pita pedig gyrosként is készíthető, akkor megtöltjük a "zsebeit" sokféle finomsággal, ki mit szeret.

Hozzávalók: 4 adag - a pita 8 db

2 db vastagabb cukkini, 25 dkg zöldborsó, 20 dkg mozzarella, 20 dkg sonka (felvágott, egyben), 4 szál újhagyma vagy póré, 4 gerezd fokhagyma, egy csokor petrezselyem, só, őrölt bors, 2 ek. olaj
Pitához:
40 dkg liszt, 2,5 dkg élesztő, egy csipet cukor, 1 tk. só, 2,5 dl langyos víz, fél dl olaj

A pitához a lisztet tálba szitáltam, a közepébe mélyedést készítettem és beleöntöttem a víz felét. Hozzáadtam a cukrot, belemorzsoltam az élesztőt és kissé összekevertem, megvártam amíg 10 perc alatt felfut. Hozzáadtam a sót, a maradék vizet, olajat jól összegyúrtam, hólyagosra dagasztottam. Letakartam konyharuhával, és 1 órát hagytam kelni a duplájára. Lisztezett deszkára tettem, kissé átgyúrtam, hengeresre alakítottam és 8 egyenlő részre vágtam. Egyenként gömbölyítettem, és kb. 10-15 cm átmérőjű köröket nyújtottam belőlük. Sütőpapírral bélelt tepsibe tettem, majd ismét letakartam, és 30 percig pihentettem. Előmelegítettem a sütőt 200 fokra és kb. 15 perc alatt pirosra sütöttem (ami nem összefüggő piros, hanem foltosan) Felvágható és tölthető is.

A salátához a borsót sós vízben előfőztem, leszűrtem. A hagymát, fokhagymát, petrezselymet apróra vágtam. A cukkinit megmostam, megtöröltem , hosszába félbevágtam, majd keresztbe, és mindegyiket hosszába kb. 1,5 cm-es csíkokra , és végül kockára vágtam. A sonkát apró kockára vágtam. A hagymát az olajban megdinszteltem, beletettem a fokhagymát  a cukkinit, és pároltam amíg a cukkini héja is kissé puha lett. A végén hozzákevertem a zöldborsót, sonkát, sót, őrölt borsot, petrezselymet, óvatosan összekevertem és kissé összesütöttem - ne maradjon vizes. A mozzarellát apróbb darabokra vágtam és azt is hozzákevertem a végén, és már is tálaltam a pitával.
A saláta hűtőbe téve, hidegen is finom. A nyári nagy melegben ettük hidegen is. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése