2013. július 27., szombat

Tejfölös meggyes piskóta


Kevés sütemény van amit én szeretek, mert nem vagyok nagyon édesszájú. Szeretem a friss gyümölcsösöket, lekvárosat, csokoládésat, és mindezekhez a tészta legyen linzer, pite, piskóta,kevert vagy kelt.Tehát, csak az egyszerűeket ami nem jelenti azt, hogy nem nagyszerű.
Persze még jöhet a sütöttek és kifőttek közül a palacsinta és a gombóc.
A mostani is a szeretem között van, na de miért is készítenék olyat amit nem szeretünk.

Hozzávalók: egy kapcsos kerek sütőtepsi és ami abból szeletelve kijön

30 dkg liszt, 3 egész tojás, 20+5 dkg cukor, vagy fruktoz, 3 dl tejföl, 1 zacskó sütőpor,  1 citrom reszelt héja, 25 dkg magozott meggy, őrölt fahéj

A tojásokat a cukorral és a citrom reszelt héjával habosra kevertem, beleraktam kanalanként a tejfölt, azzal is összekevertem, végül a sütőport és apránként a lisztet, és még 5 percet kevertem.
Sütőpapírral kibéleltem a formát és beleöntöttem a tésztát. A megmosott, és leszárított, majd kimagozott meggyet körbe, szorosan egymás mellé ráraktam, megszórtam a maradék 5 dkg cukorral összekevert fahéjjal, és az előmelegített sütőben közepes hőmérsékleten kb. 30 percig sütöttem. Hústűvel beleszúrva ellenőriztem az állapotát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése