2013. június 12., szerda

Tejfölös gomba knédlivel


A knédlit vagy maceszgombócot a gombához én illesztettem köretként, mert még nem találkoztam vele. Nem autentikus a knédli,  mert változtattam rajta, persze nem sokat csak reszeltem bele főtt tojást és petrezselyem is került bele. Nagyon finom lett így összességében ez a gombás étel.
Maceszgombóc egy másik ételemben ITT



Hozzávalók: 4 adag

60 dkg gomba, 2 ek. olaj vagy 5 dkg vaj, 1 kis fej új főzőhagyma, 2 dl tejföl, 1 dkg liszt, só, bors 1/5 csokor zöldpetrezselyem, 2 gerezd fokhagyma
Köret:
2 db maceszlap, 4 ek. víz, 2 ek. olaj, 2 nyers tojás, 2 főtt tojás, só, bors, és annyi maceszliszt, hogy jól kezelhető massza legyen a gombóc készítéshez, kevés zöldpetrezselyem

Először a gombóc alapot készítem el, mert állni kell neki kb. 1 órát.
Felvertem a két tojást, beletettem a vizet, olajat, sót, borsot és hagytam állni. Ezalatt elkészítettem a gombát. Megpucoltam, megmostam, leszűrtem és vékony szeletekre vágtam. A hagymát, fokhagymát apró kockára vágtam, a petrezselymet szintén apróra vágtam. A olajban megdinszteltem a hagymát, beletettem a fokhagymát, sót borsot és a gombát, majd saját levében zsírjára pároltam. A tejfölt összekevertem a liszttel és beleöntöttem a gombába összekevertem, petrezselymet szórtam rá és összeforraltam pár perc alatt. A megpuhult knédli alapanyagba beletettem kevés maceszlisztet, petrezselymet és jól összekevertem. Vizes kézzel 8-10 gombócot készítettem - a db-szám függ a nagyságától, de növelhető az alapanyag - és forrásban lévő vízben kifőztem. Tálaltam a tejfölös gomba mellé a gombócokat és még szórtam rá kevés petrezselymet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése