2013. június 4., kedd

Rántott nyúlcomb rozmaringos burgonyával és újhagymás tejföllel


Hazánkban a házinyúl fogyasztása nem olyan elterjedt mint amennyire tápértéke és olcsósága indokolttá tenné. Vannak országok ahol naponta szerepel házinyúl-fogás az éttermekben. Tápértéke egyenlő a marhahúséval. Íze hasonló a csirkééhez. Változatosan elkészíthető. Bármi készíthető belőle amire a csirke vagy a borjúhús alkalmas (pörkölt, paprikás, becsinált (ragu),  rizseshús, tejfölös szelet, kirántott szelet, tűzdelt pecsenye, natúrszelet, húsleves,  becsinált leves (ragu),  savanyú aprólékleves stb. 
Mindezek után én mégsem  mondhatom, hogy szeretem a vadhúsokat, így a nyulat sem, de még a házit sem. A férjem kedvéért viszont sok ételt elkészítek ezek közül.  Így került sor most egy kis nyúlcomb elkészítésére. Hogy milyen lett azt én nem tudom, de a férjem szerint finom - aki szereti annak biztos... Az olvasóim is kedvet kaphatnak hozzá, és egyszerű is.

Hozzávalók: 4 adag

8 db nyúlcomb, 1 kg burgonya - lehet új is -  2 szál friss rozmaring, 4 ek. olivaolaj,  só, őrölt fehér bors, 2 tojás, liszt és zsemlemorzsa a panírozáshoz, olaj a sütéshez, 1 csokor újhagyma zöld szára is, 2 dl tejföl

A burgonyát megtisztítottam és cikkekre vágtam, tepsibe raktam, megszórtam az apróra vagdalt rozmaring levéllel, és meglocsoltam az olivaolajjal, és sóztam. Közepes hőmérsékletű sütőben aranybarnára sütöttem (kb. 35 perc) A nyúlcombokat megmostam, leszárítottam, sóztam, borsoztam, és megforgattam, paníroztam lisztbe, tojásba majd a zsemlemorzsába. Bő, forró olajban kisütöttem.
Az újhagymát apróra vágtam, a tejfölt ízesítettem a sóval és belekevertem a hagymát.
A nyúlcombokat a rozmaringos burgonyával - még megszórtam rozmaringgal - és a tejföllel tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése