2013. május 25., szombat

Zöldborsóleves - knédli - maceszgombóccal


Borsóleves már van a blogomban ITT, ezért most csak a levesbetétet a maceszgombócot írom le.

Hozzávalók: 4 adaghoz 2-3 db/fő, ez függ attól, hogy mekkora a gombóc

2 db maceszlap kb. 20x20 cm-es lapok, kevés maceszliszt, 4 ek. víz, 2 ek. olaj, őrölt gyömbér vagy bors, 2 tojás, pici só

A maceszlapokat apróra törtem. A felvert tojásba tettem a vizet, olajat, fűszert,  és beleöntöttem a maceszdarát és hagytam állni legalább 1 órát. Ezután kevés maceszlisztet, sót tettem bele - ne legyen se  lágy, se kemény hanem jól formázható -  összekevertem és vizes kézzel diónyi gombócokat formáztam belőle. A levesbe is bele lehet főzni, de én most külön forrásban levő vízbe tettem és amikor feljött a víz tetejére még  5-10 percig főztem és szűrőkanállal kiszedtem. Nagyon finom levesbetét.
Tipp: én egyébként semmilyen betétet nem főzök a levesbe, mert ha nem fogy el, akkor elázik. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése