2013. május 21., kedd

Kolbászos paradicsomragu héjában sült burgonyával


A paradicsom minden formában jöhet, szeretjük nyersen - persze az igazi kiskerti szabadföldit - és mindenféle paradicsomos ételeket is. Gyorsan elkészíthető, amíg a krumpli a sütőben sül, addig elkészíthető a ragu, és csak össze kell rakni. Finom egytálétel.

Hozzávalók: 4 adag

8 db jó nagy burgonya,  2 fej vöröshagyma, 4 gerezd fokhagyma, 1 ek. olaj, 2 doboz hámozott konzerv paradicsom (40 dkg nettó/doboz), (vagy 1,5 liter passzírozott paradicsom vagy 80 dkg sűrű paradicsomszósz), kinek mi van vagy mit szeret, én most a dobozosból készítettem. Fűszerek só, majoránna, oregánó, kakukkfű ízlés szerint,  60 dkg jó minőségű füstölt kolbász (én a Pick békebeli parasztkolbászt használtam)

A burgonyát jól megmostam, lesúroltam, majd az előmelegített sütőbe sütőpapírra raktam és közepes hőmérsékleten puhára sütöttem. A vöröshagymát apróra vágtam és az olajban megdinszteltem. Hozzáadtam a paradicsomot az apróra zúzott fokhagymát. Megszórtam a majoránnával, oregánóval, kakukkfűvel és lassú tűzön főztem, kb. 15 percet. Ekkor beletettem a bőrétől megszabadított 2 cm-es darabokra vágott kolbászt és együtt főztem a besűrűsödésig.
Tálaltam a paradicsomos kolbászt a héjában sült burgonyával.

4 megjegyzés:

  1. Ez így ahogy van jöhetne a mi asztalunkra is!:-) Nagyon guszta és finom lehetett!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Évikém, tényleg finom volt. Szívesen adtam volna belőle.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon tetszik a recept! A sietős hétköznapok tökéletes fogása!:)

    VálaszTörlés