2013. május 12., vasárnap

Juhtúrós, medvehagymás palacsinta


Egyszerű palacsinta és mivel medvehagymás, így sós változatban. Lassan már vége lesz a medvehagyma "őrületnek", mert itt van már a spárga. De az előbbi és az utóbbi is olyan étel amit nem mindenki szeret. Aki szereti sok változatban elkészítheti mind a kettőt.

Hozzávalók: 4-6 db (a palacsintasütő meg a merőkanál méretétől függ)

20 dkg liszt, 1,5 dl tej, kb. 2 dl szénsavas ásványvíz, de jó a víz is, (ezt most nem, de én általában vizes palacsintát készítek), 1 kis csokor medvehagyma, 1 tojás, csipet só, és annyi ek. olaj amennyi  palacsinta lesz (egyéb esetben merőkanállal kimérem a vizet) vagy mondjuk 1/5 dl az olaj a jelenlegi palacsintához
Töltelék:
20 dkg juhtúró, de jó a tehéntúró is, 1 dl tejföl, pici só,

Palacsintatésztát készítek a lisztből, tojásból, tejből, ásványvízből, csipet sóval és olajból. A medvehagymát megmostam, leszárítottam és egészen apróra vágtam, és belekevertem a palacsintatésztába. A tapadásmentes palacsintasütőt az első palacsinta sütése előtt bekentem kevés olajjal. A továbbiakban már nem teszek olajat a palacsintasütőbe, mert benne van a tésztában.
A juhtúrót elkevertem a tejföllel, pici sóval és a krémmel megtöltöttem a palacsintákat.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése