2013. május 2., csütörtök

Csirkefalatok medvehagymás, fűszeres krumplipürével


A blogokon úgy láttam medvehagyma van medvehagymával. Na nem mintha nem lenne finom, ez az üde tavaszi zöld fűszer. Csak néhány éve jött divatba annyira, hogy már nem maradhat ki a tavaszi zöldségek közül. Valódi egészségbomba. Méregtelenítéshez kiváló. Úgy tartják, hogy a medvék is salaktalanításra használták a téli álomból felébredve. Vérnyomás és koleszterinszint csökkentő. Vírus- és baktériumölő hatóanyagai erősebbek még a fokhagymáénál is.
Közép-és Nyugat-Európában őshonos. Nálunk a Dunán-túlon március vége és május eleje között található. De ma már kertészetek is árulják cserepekben, mint a többi fűszernövényt.
Frissen ehetjük szendvicsre, salátákba szórva. Ételbe csak a főzés végén tegyük. Eltehetjük télire párolva, olajjal leöntve üvegekbe. Ízesíthetjük vele a pogácsát, omlettet, palacsintát, lángost, muffint, tócsnit. Finom belőle a krémleves, pesztó, Főtt tésztákba, túrógombócba, rizottóba, tojáskrémbe is keverhetjük.

Hozzávalók: 4 adag

60 dkg csirkemellfilé, 3 dl natúr joghurt, 2 gerezd fokhagyma, só, őrölt bors, liszt, zsemlemorzsa, olaj a sütéshez
Krumplipüréhez:
1 kg krumpli, 1-2 dl tej (ízlés szerinti lágyság), 5 dkg vaj, só, őrölt bors, 1 csokor medvehagyma, 1 tk. mustár
A krumplit kockára vágtam és sós vízben puhára főztem. Leszűrtem és krumli törővel összetörtem. Belekevertem a tejet, vajat, fűszereztem a sóval, borssal, mustárral. A medvehagymát apróra vágtam - de lehet vékony csíkokra is -  és belekevertem a krumplipürébe. A joghurtba a citromhéj reszelővel belereszeltem a fokhagymát sóztam, borsoztam és összekevertem. 
A csirkemellet kisebb darabokra vágtam, megforgattam a lisztben, a joghurtban és végül a zsemlemorzsában. Forró olajban ropogósra sütöttem. Aki kíván mellé savanyúságot ízlése szerint választhat hozzá. Így tavasszal mondjuk a salátát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése