2013. április 19., péntek

Zöldborsókrémleves újhagymával, mentával


A fűszernövényeim között mindig van menta, mert teaként is isszuk, de ételekbe is finom. Ez egy tartalmas, finom tavaszi leves, annak ellenére, hogy krémleves, mert a borsón kívül  grízgaluska van benne  és az is mentás.

Hozzávalók: 4 adag

60 dkg zöldborsó, ( még nem zsenge új, - de ha új, akkor pucolt mennyiség - hanem mirelit, a konzerv nem jó, mert annak nincs szép zöld színe)  5 dkg vaj, 4 dl tejszín, só, 1 csokor friss menta, 2 gerezd fokhagyma, 5 szál újhagyma
Mentás grízgaluska

1 púpozott ek. gríz, 2 ek. liszt, 1 tojás, 4 dkg vaj, és a csokor mentának a negyed része, só, bors
A lisztet és a búzadarát összekevertem, hozzáadtam a tojást, vajat és a menta negyed részét aprítva, sóztam borsoztam. Összekevertem és 10 percig állni hagytam. Forrásban levő vízbe szaggattam.

A borsót a vajon az aprított újhagymával együtt megdinszteltem. Felöntöttem 1,5 dl vízzel és lefedve puhára főztem. Amikor  már puha a borsó az apróra vágott mentával összeturmixoltam, sóztam. Fazékba öntöttem elkevertem benne a tejszínt, forraltam rajta egyet és tálaltam a mentás galuskával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése