2013. április 16., kedd

Rakott sonkás-tojásos kifli tálkában


Ezt az ételt is a húsvéti sonkából készítettem. De bármikor elkészíthető egyszerű és gyorsan tálalható előételnek, vacsorának, de nekünk ebédnek is - egy leves mellé - elég volt.

Hozzávalók: 2 db/fő - persze ebédre vagy vacsorára

1,5 kifli, 15 dkg sonka (Pick békebeli kötözött amit húsvétkor megfőztem), 10-12 dkg sajt, 2 db főtt tojás, tejföl, dijoni mustár

A kiflit vékony karikára vágtam, a sonkát apró kockára, a 10 dkg sajtot lereszeltem, a tojást szintén apró kockára vágtam. A  formát kikentem 1 csapott ek. tejföllel, beletettem lapjával a kifli felét, tejére mustárt kentem,  rászórtam a sonkával összekevert tojás felét, és darabosan a 2 dkg sajt felét, csepegtettem rá kevés tejfölt, és megszórtam a reszelt sajt felével. A másik tálkában megismételtem a rétegezést.
180 fokos sütőben (légkeveréses) is süthetjük 7-8 perc, majd átállítjuk a sütőt felső sütésre, hogy a sajt rápiruljon. De gázsütőben - nem előmelegítettben - is süthetjük közepes hőfokon. Így is szépen megsül alul a kifli és fölül a sajt is rápirul.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése