2013. április 18., csütörtök

Rakott krumpli kicsit másképp


Rakott krumplit sokféleképpen készíthetünk, már ami a két réteg krumpli közé kerülő anyagot illeti, és amivel a tetejét leöntjük. Az általam készített és kedvelt változattól - ami talán a hagyományosnak mondható - csak abban tér el ez a mostani, hogy a kolbász mellett Pick békebeli kötözött sonka is van benne és a tetejére Besamel mártást öntöttem - ez is kicsit másképp

Hozzávalók: 4 adag

1 kg krumpli, 4 főtt tojás, 20-25 dkg Békebeli míves parasztkolbász, 15 dkg Pick békebeli füstölt kötözött sonka, amit én főztem,  1 ek. vaj,  só
Besamel mártás
2 ek. vaj, 1 púpos ek. liszt, 3-4 dl tej, só - de én még felturbóztam 2 tojássárgával, 4 ek. tejföllel
A vajat megforrósítottam, de nem sütjük, hozzáadtam a lisztet és addig forrósítottam, amíg átfehéredett. Ezután szintén a forró tejjel felengedtem és péppé főztem, sóztam. Mikor kicsit hűlt akkor tettem bele a tejfölt és a tojássárgát. Krémesre kevertem.

A krumplit karikára vágtam, - én nem szoktam héjában előfőzni - a kolbászt vékony karikára vágtam, a sonkát pedig apró kockára. A sütőtál alját, oldalát kikentem a vajjal - én nem szoktam morzsát szórni  rá, mert semmi szükség arra, hogy a morzsa szívja fel a vajat a krumpli helyett. A burgonyát elfeleztem és a felét szépen elrendeztem a tál alján és sóztam,  sorba egymás mellé rátettem a karikára vágott kolbászt, ami teljesen befedi a burgonyát. Rászórtam a sonkát, majd következett a felszeletelt tojás, ez is sűrűn fedje be, picit ezt is sóztam. Ráterítettem a maradék krumplit, picit sóztam és ráöntöttem a mártást. Fóliával zártam a tálat és előmelegített sütőben a burgonya puhulásáig sütöttem, majd a fóliát levéve pirosra sütöttem a tetejét.




2 megjegyzés:

  1. Guszta és nagyon finom lehet! Szeretjük mi is de legfőképpen a kisebbik lányomnak a kedvence. Másként készítem de talán még így egyszerűbbnek is tűnik !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Évikém köszi, de szeretném tudni, hogy Te hogyan készíted.

      Törlés