2013. április 7., vasárnap

Cigánypecsenye petrezselymes burgonyával, paradicsomsalátával, téli kovászos uborkával


A húsvéti menüben van ez az ételem, ITT, de mivel még nincs a blogomban csak fotó, így most betettem a fotót még egyszer, de már a recepttel. Szeretjük ezt az ételt, ennek ellenére azóta amióta blogom van még nem készítettem - bár blogom nem olyan régóta van. Először fiatal házasként évtizedekkel ezelőtt ettük a férjemmel a Balaton mellett Badacsonyban, akkor kedveltük meg.

Hozzávalók: 6 adag:

6 db nagyobb sertéstarja, 15 dkg füstölt kenyérszalonna bőrösen, 12 gerezd fokhagyma, 1 nagy vöröshagyma, só, bors,1 ek. mustár,  őrölt pirospaprika,  - aki szereti lehet csípős - olaj, téli kovászos uborka, de savanyú uborka is jó, 1 csokor petrezselyem, 1,5 kg burgonya
Paradicsomsaláta: 6 db paradicsom, ízlés szerint citromlé, - de osztható legyen hat felé -  6 kk. mustár, ízlés szerint cukor vagy fruktoz, ízlés szerint só, 6 tk. olaj

A szalonnából 6 (vagy 12 )  szeletet vágtam, mert tehető a húsra kettő-kettő is.  Bevagdostam és lassú tűzön kisütöttem - de azért maradjon szalonna, majd kiszedtem és félretettem. A húst kivertem és a szalonna zsírjában mindkét oldalon átsütöttem. A húst is kivettem és megdinszteltem benne az apróra vágott vöröshagymát, hozzátéve az apróra vágott 6 db fokhagymát. Visszatettem a húst, sóztam, borsoztam és 1/2 dl vizet hozzáöntve, majdnem lefedve pároltam. Ha elpárolgott a leve pótoltam, de mindig csak kevés vízzel addig amíg teljesen puha lett, ekkor zsírjára sütöttem.
Közben a burgonyát kockára vágtam és sós vízben feltettem főni. Amikor megfőtt olajba tettem az apróra vágott petrezselymet, beleöntöttem a burgonyát, összeforgattam és melegen tartottam. 

Paradicsomsalátához:  egy-egy paradicsomot felszeleteltem. Összekevertem a citromlét mustárt, cukrot, sót. Az olajat lassan adtam hozzá, hogy a salátamártás sűrű, krémszerű legyen. Ezt öntöttem a paradicsomokra. Lehet elosztva külön adagonként, én így csináltam.
Amikor a hús megsült mindegyiket bekentem a pépesre zúzott fokhagyma, mustár, pirospaprika és a hús alól kivett zsír keverékével. A tetejére tettem a sült  kakastaréj alakú szalonnát, és mellé a burgonyát. Kistányérban a paradicsomsalátát és uborkát.   

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése