2013. március 16., szombat

Spagetti húsos-gombás-paradicsomos mártással


Heti szinten egyszer, de inkább kétszer biztos, hogy tészta van nálunk, ezért kreatívnak kell lennem, hogy ne legyen unalmas, sőt nagyon is finom. Ez a tészta is azok között van amit nagyon szeretünk, mert finom. Egyszerű és nagyszerű - persze ez ízlés dolga - az pedig, hogy egyszerű-e, hát a grízes tésztához képest nem, bár én azt is szeretem.

Hozzávalók: 4 adag

60 dkg nyers füstölt hús egyben - lapocka vagy tarja - 60 dkg gomba, 1 fej vöröshagyma, 4 gerezd fokhagyma, 4 db kb. 5-6 cm nagyságú ecetes uborka, 4 db kis doboznyi sűrített paradicsom, 30 dkg spagetti, - de lehet makaróni is - 8 ek. olaj, ízlés szerint reszelt sajt, mondjuk 2/3 rész trappista vagy ementáli és 1/3 rész füstölt sajt, só, bors, pár levél friss bazsalikom vagy morzsolt , vagy egy kis ágacska rozmaring - ha az utóbbit jobban szereti valaki, 

A húst hideg vízbe téve egyszerűen megfőzöm.  Az olajban megdinsztelem az apróra vágott hagymát, hozzáadom a szintén apróra vágott fokhagymát, a kb. 1 cm széles csíkokra vágott húst, az apróra vágott uborkát, és a megpucolt, felszeletelt gombát. Felengedem a paradicsommal, és kétszer annyi vízzel, mint a paradicsom. Ízesítem sóval, borssal, az apróra vágott bazsalikommal, és egy kis morzsolttal is, és összefőzöm mártás sűrűségűre. 
A spagettit bő, forró , sós vízben - teáskanálnyi olajat is öntök hozzá - puhára főzöm, lecsurgatom, összekeverem kevés kis olajjal, és tányérokra téve a húsos mártást a tetejére teszem és a kétféle reszelt sajtot összekeverve gazdagon meghintem a sajttal.

2 megjegyzés:

  1. Guszta és nagyon finom lehet! A tésztát én is megenném akár egész héten is mert nagyon szeretem, de férjuram annyira nem rajong érte! Ezért olyankor mikor előző napról van valami más kevés étel megmaradva, olyankor egyből tudom hogy most én jövök valami tésztát kitalálok magamnak!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Évikém és tényleg finom. Nem tudom, hogy sajnos-e, de tényleg eléggé tésztásak vagyunk. Szerintem nem hizlal ha mértékkel esszük.

    VálaszTörlés