2013. március 22., péntek

Paradicsomos-gombás omlett


Tojásból nagyon sokféle étel készíthető nem csak az ismert rántotta. A főzni-sütni szerető háziasszony a tojásból készült ételek közül ismeri az omlettet ami kinézetre - ebben a változatban ahogy én készítettem - akár hasonlíthat a pizzahoz, mert majdnem 1 cm vastag, nem esik össze, és sokfélével megrakható és igen ízletes reggeli vagy vacsora készíthető belőle.

Hozzávalók: 4 adag

8 tojás, 4 kis doboz natúr sűrített paradicsom, 80 dkg gomba, 1 nagy fej vöröshagyma, 8 gerezd fokhagyma, 8 tk. tejföl, 4 csapott ek. (vagy nem nagyon púpozott evőkanál) liszt, 10 dkg reszelt sajt, ecetes uborka, 6 ek. olaj + a sütéshez, só, bors

Az olajban üvegesre pároltam az apróra vágott vöröshagymát, hozzáadtam az apróra vágott fokhagymát a megpucolt, megmosott és szeletekre vágott gombát, kicsit dinszteltem - kb. 5 perc - fűszereztem sóval, borssal és a paradicsompürével ízesítettem. Kevés vízzel - kb. 1/2 vagy 1 dl - lefedve a gomba puhulásáig, - mert ereszti a saját levét is - pároltam takarékon - zsírjára kell sülnie.
A tojásokat külön két-két sárgája tálkákba tettem, a fehérjét lehet mind a nyolcat egy másik tálba tenni. Mindegyik 2-2 tojássárgájához adtam 1 ek. lisztet, 2 tk. tejfölt, sót és habosra kevertem. Ezután a tojások fehérjét is habosra vertem kézi mixerrel. A habot elosztottam négy felé és belekevertem a két-két tojássárgába és óvatosan összekevertem.. Palacsintasütőbe tettem 1-1 ek. olajat és egyenként kisütöttem az omletteket - megfordítva mindkét oldalán. Tányérokra tettem és a paradicsomos-gombás szószt is elosztva ráterítettem és megszórtam sajttal. Savanyú uborkát adtam mellé, de még finom kenyér is lehet, mi azt is ettünk hozzá.
Tipp: Nem próbáltam, de elképzelhető, hogy megoldható a sütése úgy is, hogy a tűzhelyekhez tartozó lapos tepsit kiolajozunk és az egész omlettet beleöntjük, elsimítjuk és az előmelegített, forró sütőben megsütjük. De kérdés, hogyan lehet megfordítani? Talán úgy, hogy amikor az alsó fele megsült - mint a palacsintasütőben - akkor négyfelé vágjuk és egyenként megfordítjuk és készre sütjük. 
Vagy ha van valakinek egy jó nagy kerek - a palacsintasütőhöz hasonló - sütője, akkor abban a tűzhelyen is süthető egyszerre az egész, majd négyfelé vágjuk.

4 megjegyzés:

  1. Ez tényleg hasonlít ránézésre egy pizzára. Ízre is finom lehet. Holnap én is készítek egy gombás paradicsomos omlettet, már két napja készülök rá, de másképp sütöm meg.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen finom volt, mi szeretjük, de ez ízlés dolga. Kíváncsi vagyok a Te omlettedre. Biztos az is finom, csak én nem szeretem a csípős ételeket, és gondolom, hogy Te olyat fogsz készíteni.

      Törlés
  2. Nagyon guszta ! Biztos hogy nagyon ízlene nekem is mivel szeretem a gombát és a tojást is. Valóban 8 db paradicsompüré kell hozzá?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Évikém ha szereted, akkor biztos, hogy ízlene, mert finom. Köszi a kételkedésed, elütöttem a számot 4 db kell, azaz 8 ek. mert kb. egy kis dobozban két evőkanálnyi van.

      Törlés