2013. március 1., péntek

Babfasírt paradicsomos mártogatóssal


Még ehetünk tartalmas melegítő ételt, mert még csak a meteorológiai tavasz van, és tartogathat a tél egy utolsó erőfeszítést mielőtt végleg legyőzi a csillagászati tavasz március 21. kezdetével. Szárazbabból készült ami laktató és eléggé szénhidrátos is, de mértékkel semmi nem ártalmas - én ezt vallom.

Hozzávalók: 4 adag

50 dkg száraz tarkabab, de lehet fehérbab és natúr konzervbab is, 20 dkg füstölt főtt tarja, 1 fej vöröshagyma, 2 tojás, 3-4 ek. zsemlemorzsa + a panírozáshoz, 1 citrom, 1 csokor petrezselyem, 1 tk. frissen őrölt római kömény, olaj a sütéshez, só, bors, 2 gerezd fokhagyma
Mártogatós:
2 dl passzírozott paradicsom, 12 dkg sűrített paradicsom, 1 tk. csípős paprika-krém, 4 gerezd fokhagyma, 1 tk. méz, só

A szárazbabot beáztattam - a konzerv babot csak leöblítjük, lecsöpögtetjük, - és jól megfőztem, villával összetörtem. Kevés olajban megdinszteltem az apróra vágott vöröshagymát. Pépesre zúztam a  2 gerezd fokhagymát. Apróra vágtam a petrezselymet. A babhoz adtam az apróra vágott sonkát, vöröshagymát, a 2 gerezd fokhagymát, petrezselymet, tojást, sót, borsot, római köményt, a citrom reszelt héját, pár csepp citromlevet, és 3-4 ek. zsemlemorzsát, hogy formázható masszát kapjunk. Gombócokat formáztam, zsemlemorzsában megforgattam és forró olajban ropogósra sütöttem.
A mártogatóshoz a paradicsomokba kevertem a zúzott fokhagymát, paprika-krémet, sót, mézet és jól összekeverve tálkában adtam a fasírtokhoz. (Kicsit össze is főzhetjük 1 ek. olajjal  így ízletesebb, - én így készítettem, takarékon kevergetve, mert könnyen leég és a mézet a végén tettem bele)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése