2013. január 14., hétfő

Sült oldalas kapormártással vajban párolt burgonyával


A sült húsok minden változata  nekünk jöhet, és az egyik kedvenc zöld fűszerem a kapor is télen, nyáron. Ugyanis - bár  kapható télen is - én mindig teszek el kaprot a mélyhűtőbe, de most frissen vettünk. 

Hozzávalók: 4 adag

1 kg oldalas - nem baj ha nem fogy el rögtön - 80 dkg burgonya,  5-6 dkg vaj,  só, bors, 6 gerezd fokhagyma, 1/2 dl olaj
Kapormártás: 2,5 dkg vaj, 4 csokor kapor, 2 ek. liszt, 1 tk. vöröshagyma, 2 dl tejföl, ízlés szerint cukor vagy fruktoz, citromlé, só  

A húst megmosom, leszárítom és kb. 10 cm-es darabokra vágom. Forró olajban minden oldalukat átsütöm, belerakom az apróra vágott fokhagymát, sózom, borsozom és kevés vizet öntök alá. Fedő alatt párolom, időnként pótolva a vizet. Amikor puha zsírjára sütöm.
A burgonyát hámozás után kockára vágom és sós vízben félpuhára főzöm. Leszűröm és az olvasztott vajban puhulásig sütöm, hogy beszívja a vajat. De süthetjük egy kicsit a sült oldalas zsírjába is, ez még ízletesebb.
A kaprot megmosom és apróra vágom, pár szálat félreteszek a díszítéshez. A vajból és a lisztből világos rántást készítek, hozzáadom az apróra vágott hagymát és a kapor felét. Vízzel - de lehet csontlével is - felengedem, és 15 percig főzöm takarékon. Beleteszem a pici cukrot - de ez el is maradhat - és pár csepp citromlét, végül a többi kaprot és a tejfölt. Főzés közben a kapor sokat veszít üde, friss ízéből, ezért adom két részben a mártáshoz.

2 megjegyzés:

  1. Szeretem én is a kaprot ma már, fiatalkoromban az illatát sem állhattam, semmit nem ettem meg ami kapros volt, most nagyon szeretem. Jó ebédetek volt nektek is:-)))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én mindig szerettem, és használom is minden olyan ételbe amibe csak való vagy mint most mártásnak. Volt egy munkatársam, aki úgy viszonyult hozzá mint Te, még az illatát sem bírta. Ezen mindig csodálkoztam...

      Törlés