2013. január 26., szombat

Lencsefőzelék krokettel


Bőségesen ettünk lencsét levesként az év első napján, sőt még utána is, mert volt belőle elég, és szeretjük. Aki nem szereti ő most kérdezheti, hogy már megint lencse, ilyen hamar?  Igen, most főzelék, mert tél van, mert laktató, energiát adó és mert szeretjük ezt is. Ami a hüvelyesek családjában van - borsó, bab, lencse, földimogyoró - és pláne ilyenkor télen fontos élelmünk. 

Hozzávalók: 4-6 adag

50 dkg lencse, 1 vöröshagyma, 2 gerezd fokhagyma, 2 ek. olaj vagy 2-3 dkg libazsír, 2 dkg liszt, 2 dl tejföl, só, bors, pirospaprika, babérlevél, citromlé vagy ecet, - esetleg még reszelt torma. - vagy van amikor teszek bele 1 tk. mustárt is.
Krokett:
1/2 kg sertéslapocka - de lehet csirke vagy marha is - 2 tojás, 1 vöröshagyma, 2 gerezd fokhagyma, só, bors, majoranna, zsemlemorzsa, liszt, olaj a sütéshez

A lencsét megmosom és hideg vízben felteszem főni. - ha szükséges előző este forró vízbe téve áztathatjuk, de ez a lencsétől függ, mert van amelyik nagyon hamar megfő. Beleteszem az apróra vágott vöröshagyma felét, a fokhagymát, babérlevelet. Az olajban félig megpirítom a lisztet beleteszem a maradék vöröshagymát és együtt kissé még pirítom, majd félrehúzom és beleteszem a pirospaprikát. Amikor már puha a lencse akkor besűrítem vele, és pár percig főzöm és sózom. A végén teszem bele a borsot, és a citromlevet - ízlés szerint vagy az ecetet.
Tipp: Igen jól illik a lencséhez a reszelt torma. Adhatjuk a főzelék mellé, de bele is keverhetjük - ezt is ízlés szerint.
A kroketthez a húst ledaráltam, beletettem 1 tojást, az apróra vágott és 1 ek. olajban megdinsztelt vöröshagymát, fokhagymát, sót, borsot, majorannat. Jól összekevertem,  kb. 10 cm hosszú és 2 cm átmérőjű rudakat készítettem belőle és lisztbe, tojásba és zsemlemorzsába forgattam, forró olajban kisütöttem. Tálalásnál a főzelékre tejfölt tettem, és mellé a krokettet, de külön kistányéron is lehet - mondjuk a kenyérszelettel együtt, , aki még azt is enne mellé.
  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése