2013. január 25., péntek

Gombás fűszeres bacon tócsnival


Egy finom és laktató reggelire, ebédre vagy vacsorára való étel. Ehetjük önállóan és egy leves mellé második félének is. Mondhatjuk azt is, hogy sós palacsinta csak van benne burgonya. Aminek szántam, annak nagyon megfelelt - egy könnyebb leves mellé második félének.

Hozzávalók: 4-6 adag

50 dkg gomba, 25 dkg bacon,  2 csöves paprika - lehet piros és zöld - 5 gerezd fokhagyma, , bors, pirospaprika, 2 csapott ek. mustár, 2 dl tejföl
Tócsnihoz:
50 dkg burgonya, 2 tojás, 5 gerezd fokhagyma, só, bors, liszt, olaj a sütéshez
A gombát megpucoltam, megmostam és felszeleteltem, a szalonnát kockára vágtam, a fokhagymákat apróra, a csöves paprikát karikára vágtam. A szalonnát kisütöttem, beletettem a fokhagymát, csöves paprikát, a fűszereket, sót és a mustárt és majdnem puhára pároltam. Ekkor hozzátettem a gombát és együtt pároltam amíg a gomba saját leve elpárolgott és megpuhult, zsírjára sült az egész. A tejfölben elkevertem 1-2 dkg lisztet és ezzel besűrítettem a gombás keveréket.
A tócsnihoz a felvert tojásba tettem a reszelt fokhagymát, sót, borsot és annyi lisztet, hogy palacsintatészta sűrűségű legyen, majd beletettem a nyersen lereszelt burgonyát, és annyi ek. olajat amennyi a tócsni - 4-6 ek. A palacsinta sütőt a kezdés előtt megkentem olajjal, felforrósítottam és egy mély merőkanállal vettem ki a tésztából és elterítve megsütöttem mindkét oldalát. A tölteléket - ragut - elosztva a tészta egyik felére terítettem és ráhajtottam a másik felét, és a tejföllel a tetején tálaltam. 

2 megjegyzés:

  1. Hmmmm, nagyon megfelelne nekünk is holnap ebédre! Szeretem nagyon a tócsit és ez a töltelék is kiváló hozzá!

    VálaszTörlés
  2. Igen, tényleg finom, különösen a töltelék.

    VálaszTörlés