2012. december 4., kedd

Túrógaluska hagymás-tejfölös-paprikás szószban


A túrógombócnak egy más és sós változata. Ugyanis én a tórógombócot - bár az alapanyagai között nincs semmi cukor -  édes desszertként, vagy tartalmas leves utáni második fogásként majdnem mindig teszek a belsejébe vagy mazsolát vagy egy befőtt cseresznyét stb. - többnyire magamnak.

Hozzávalók: 4 adag

50 dkg túró, 4 tojás, 8 ek. búzadara, 4 ek. liszt, ízlés szerint só, 1 vöröshagyma, 6 gerezd fokhagyma, 2 csapott ek. pirospaprika, 8 púpozott ek. tejföl, 2 ek. mangalicazsír, 10 dkg reszelt sajt

A hagymát nagyon apróra vágom és megdinsztelem a zsírban, majd beleteszem a szintén apróra vágott vagy sajtreszelőn lereszelt fokhagymát. Leveszem a tűzről és beleteszem a pirospaprikát és 2 ek. tejfölt.  A tojásokat felverem, sózom, következik a túró, búzadara és jól összekeverem. Várok  kb. 15 percet, hogy a dara puhuljon, ekkor beleteszem a lisztet is. Vizet forralok, sózom és evőkanállal nagy galuskákat szaggatok bele. Amikor feljön a víz tetejére leszűröm, és a paprikás-hagymás zsírban óvatosan összeforgatom. Tejföllel, reszelt sajtal megszórva tálalom.

4 megjegyzés:

  1. Ezt a receptet ki fogom próbálni! Annyi édeset eszünk, örülök, hogy rátaláltam egy szimpatikus sós receptre, amit gulkyásleves után asztalra tehetek.
    Köszönöm a receptet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Próbáld ki, örülök, hogy elnyerte a tetszésedet.
      Szívesen máskor is.

      Törlés
  2. Na ezt én sem ismertem, csak édesen ettük eddig a túrógombócot, amit nagyon szeretünk is, de annyira jól hangzik ez a sós sajtos változat, nagyon szimpatikus, rögtön mentettem is a receptet és kipróbálom feltétlen:-)))))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt a receptet a nagymamámtól tanultam igen régen. Örülök, hogy szimpatikusnak találtad, próbáld ki, remélem, hogy ízleni fog.

      Törlés