2012. december 22., szombat

Sertéscomb kétféle körettel


Már mindenki aki teheti, - mert sajnos nagyon sok szegény család van - "feni a fogát" a karácsonyi finomságokra. Itt a gasztrobloggerek világában biztos, hogy így van, és láthatjuk. Na de addig is enni kell - meg azután is - így szombat lévén én ma a fent látható főételt készítettem. Nem különleges - egyébként sem vagyok csak a magyar konyha  híve. Persze próbálkozni lehet sokfélével, de nálam külhoni csak az jöhet szóba, amelyik közel áll az ízvilágunkhoz. Ez nem azok közé tartozik.

Hozzávalók: 4 adag

80 dkg sertéscomb (gömbölyű un. dió része), egyben, 10 dkg vaj,  6 gerezd fokhagyma, só, mustár, bors, 25 dkg rizs, 1 konzerv bébirépa, (vagy 2 sárgarépa ujjnyi hasábokra vágva), 1 csokor petrezselyem, pici olaj, 2 ek. tejszín vagy 1 ek. tejföl, 3 narancs leve, és lereszelt héja, kiskanálnyi méz

A húst besóztam, borsoztam és bedörzsöltem a mustárral, és a vajban körös-körül átsütöttem. Beletettem az apróra vágott fokhagymát is és kevés vizet öntöttem alá, és fedő alatt a levében pároltam Az elfőtt vizet mindig csak kevéssel pótoltam. A narancsok lereszelt héját annyi vízzel ami éppen ellepi megfőztem és leszűrtem. A hús elkészülte előtt  a narancshéj levének a felét és a narancsok  levét a mézzel simára keverem, és ezzel kenem meg a zsírjára lesütött húst. A sütőbe tolva megpirítom, de vigyázni kell, mert a méz miatt könnyen odaéghet. 
A bébirépát leszűröm és a hús levében,  a beletett tejszínnel kicsit összeforgatom és pár percig sütöm.
A rizst sós vízben megfőzőm, elkeverem az olajjal és az apróra vágott petrezselyemmel.
Locsolhatunk a szaftból a húsra is amikor felszeleteljük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése