2012. december 17., hétfő

Húsos-zöldséges palacsinta


Szerintem nincs ember aki a palacsintát ne szeretné. Én elsősorban az édes, lekváros változatot és ez a gyakoribb is. De szoktam sós-húsos változatban is készíteni, mert vacsorának is elég, bőséges, laktató étel. 

Hozzávalók: 4 adag

8-10 palacsinta a szokásos módon összeállítva és  kisütve, 30 dkg sonka, 2-3 tojás, 2 szál sárgarépa, 2 zöldpaprika, 1 vöröshagyma, 4 gerezd fokhagyma, 2 ek. ketchup,  1-2 ek. olaj, só, bors
A sonkát ledarálom, a répát nagy lyukú reszelőn lereszelem, a hagymákat apróra vágom, a paprikát kis kockákra.. Az olajban megdinsztelem a vöröshagymát, majd a fokhagymát, és rögtön megy bele a sonka, azzal is kicsit kevergetem, és a sárgarépa. Fűszerezem sóval, borssal, a ketchuppal és fedő alatt saját levében párolom. Az elkészülte előtt teszem bele a paprikát, hogy egy kicsit megpuhuljon. A tojásokat felverem és amikor már minden puha és elfőtte a levét, zsírjára sült, ráöntöm
 a tojásokat, és kavargatva, takaréklángon, hogy ne hirtelen süljön, ne legyen nagy darabos, készre sütöm. A már kisütött és melegen tartott palacsintákat megtöltöm és feltekerem. Adhatunk a tetejére is ketchupot. Készíthetjük úgy is, hogy a kihűlt tölteléket összekeverjük a nyers tojásokkal és így töltjük meg a palacsintákat, majd a sütőben egy kicsit összesütjük, - a tojás miatt.

2 megjegyzés:

  1. Mindenféle formában szeretem a palacsintát, a Te recepted is nagyon szimpatikus!! :-)

    VálaszTörlés
  2. Hát igen, szeretjük. Örülök, hogy szimpatikusnak találtad.

    VálaszTörlés