2012. december 5., szerda

Gombával rakott karfiol


A sietős háziasszonyoknak jól kitalálták valamikor a rakottasokat, csőben sült ételeket - bár nem valószínű, hogy ez volt a cél, de jó ez a konyhatechnika. Csak össze kell rakni a hozzávalókat, be a sütőbe és kész a finom ebéd vagy vacsora. Dolgozik a sütő, nem kell órákat a konyhában tölteni.

Hozzávalók: 4 adag

1 kg karfiol, 30 dkg gomba, 2 szál sárgarépa, 15 dkg rizs, 1 fej vöröshagyma, 3-4 gerezd fokhagyma, 3 ek. olaj, 2 pohár tejföl, só, bors, morzsolt oregano(szurokfű), 10 dkg reszelt sajt, 1 csokor petrezselyem

A rizst jó félpuhára főztem sós vizben, leszűrtem és félre raktam.A rózsáira szedett karfiolt sós vizben blansíroztam szintén félpuhára. A megtisztitott gombát szeleteltem, a sárgarépát kockára vágtam. A hagymákat apróra vágtam. Az olajban megdinszteltem a vöröshagymát, beletettem a fokhagymát picit kevertem és rögtön belekerült a gomba és a sárgarépa. Sóztam, borsoztam, megszórtam az oreganoval és fedő alatt saját levében pároltam zsírjára, utoljára tettem bele az apróra vágott petrezselymet. A fött rizst összekevertem a fűszeres gombával. A sütőtálat kikentem vajjal és elterítettem benne a karfiol felét, ráterítettem a gombás rizst, és a tetejére került a maradék karfiol. Rákanalaztam a tejfölt és amikor már pirult úgy félidőben a teteje, rászórtam a sajtot és kissé rápirítottam.
Ha kerek a sütőtál, akkor tortaszerűen szeljük, ha négyzetes vagy téglalap, akkor kockára vágjuk.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehet így gombával rakva! Szeretem ezeket a különböző rakott ételeket és ami lényeges hogy a karfiolt és a gombát is szeretem, így adtál egy ötletet hogy legközelebb kipróbáljam!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg finom és mi is szeretjük. Kitalálok bele ezt-azt aztán mehet a sütőbe. Próbáld ki.

      Törlés