2012. december 8., szombat

Gnocchi paradicsomszósszal


Nagyon szeretjük a burgonyás tésztát, pl. a gombócokat legfőképpen, és a paradicsomszószok többféle változatát is. De ez a gnocchi is jó, a szószhoz különösen jól illik.

Hozzávalók: 4 adag

50 dkg burgonya, 15 dkg liszt, 80 dkg paradicsom, vagy hámozott konzerv paradicsom 2-3 doboz (én ezt használtam), 1 vöröshagyma, 4 gerezd fokhagyma, 4 ek. olaj, 1 csapott ek. oregano, (de morzsolt vagy apróra vágott zöld bazsalikom is finom), só, bors
A burgonyát héjában megfőztem sós vízben. Hagytam kicsit hűlni, majd hámoztam, és krumplitörővel összetörtem, mint a pürét, és még hütöttem, mert így nem ragad. Sóztam és összegyúrtam a liszttel. A masszából 2 cm átmérőjű rudakat formáztam és kb. 1,5 cm-es darabokra vágtam, amit villával kissé lelapítottam. Pihentettem 10-15 percig, és forró, sós vízben
kb. 3-5 perc alatt kifőztem, és szűrőkanállal kiszedtem.
Paradicsomszósz:
Ha nyers paradicsomból van, akkor forró vízbe dobjuk pár percre, leszűrjük és lehúzzuk a héját, magját eltávolíthatjuk, kockára vágjuk. Olajat hevítek és abban üvegesre pároltam az apróra vágott vöröshagymát, fokhagymát és megy bele a paradicsom - nálam a konzerv hámozott - 15 percig így főzöm majd sózom, borsozom, megszórom az oreganoval. Sűrűre fözzük.
A tálalom a gnocchit leöntve a szósszal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése