2012. december 14., péntek

Borsos tokány rizskörettel


A borsos tokánynak igen sok változata ismert a magyar konyhán. Az erdélyi hasonló ahhoz amit én készítettem, de az igazi erdélyi puliszkával készül és szalonnás teperővel szórják meg. Aztán készülhet gombás tokány, majorannás tokány, debreceni tokány ahol a hús mellé még debreceni kolbász is kerül. Lehet kreativkodni, hiszen minden étel úgy születik, hogy ezt-azt összerakunk.

Hozzávalók: 4 adag

80 dkg sovány marhahús,  - de sertéshúsból is lehet vagy vegyesből is készíthető -  1 vöröshagyma, 2 gerezd fokhagyma, 20 dkg füstölt szalonna, 1 zöldpaprika, 1 paradicsom, só, bors, 1 dl fehér bor, 25 dkg rizs, 1 hegyes zöldpaprika, kevés petrezselyem

A húst vékony kisujjnyi csíkokra vágtam, a szalonnát szintén és kisütöttem, leszűrtem és a sült szalonnát félretettem.A zsírba beletettem az apróra vágott hagymát, kicsit dinszteltem és belekerült az apróra vágott fokhagyma is. A húst ebben fehéredésig kavargattam, átsütöttem, vízzel fölengedtem és a pörkölthöz hasonlóan kevés lében pároltam. Fövés közben hozzáadtam a héjától, magjától megtisztított paradicsomot, zöldpaprikát, - a csípősből én csak kevés karikát - a borsot, a fehér bort, sót. Lefedve puhára pároltam, majd zsírjára sütöttem, és hozzáadtam a kisütött szalonnát. Pár percnyi sütés után kevés vizet öntöttem hozzá, amivel még kb. 10 percet forraltam. A tokány levének rövidnek, sűrűnek kell lenni.
A rizst sós vízben kifőztem, leszűrtem és összekevertem kevés olajjal - mert elég rá a tokány szaftja. Lehet még beletenni kevés apóra vágott petrezselymet is - de el is maradhat.

Már van a blogomban ITT is

2 megjegyzés: