2012. november 5., hétfő

Babos-kukoricás marharagu


Jó laktató téli eledel. De itt van a szezonja a babnak és a kukoricának is. A férjem egyik egytálétel kedvence. Ezzel mindenki bírja az esetleges délutáni teendőket.

Hozzávalók: 2 adag (esetleg három ha nem nagyevők)

40 dkg marhacomb, 1 vöröshagyma, 1 tk. paradicsompüré, 2 ek. ketchup, 2 gerezd fokhagyma, 1-2 db paradicsom (nagyságtól függ), 1/2 dl olaj, só, bors, majoránna, római kömény, 40 dkg főtt vörösbab (natur konzerv), 25 dkg natur fött kukorica (konzerv is lehet) 1 db hegyes zöldpaprika, (ha valaki csípősebben szereti, akkor 1 db friss chilipaprika vagy 1 tk. chilipor

A húst lehártyáztam kisebb kockákra vágtam. A vöröshagymát, fokhagymát apróra vágtam. A paradicsomot kockára, a paprikát karikára vágtam.
A hagymát az olajon megdinszteltem, beletettem a paradicsompürét és egy kicsit kevergettem. Hozzáadtam a ketchupot, fokhagymát, sót, borsot, római köményt, majoránnát, és a paradicsomot is, ezzel is kicsit összedinszteltem és végül beletettem a húst, összekevertem és felöntöttem kb 1/2 dl vízzel. Fedő alatt pároltam, mindig csak annyi vizet adtam hozzá, hogy épp ellepje  a húst. Amikor a lé elforrt róla, akkor megint adtam hozzá kevés vizet. Amikor a hús megpuhult hozzáadtam a főtt vörösbabot és a kukoricát majd a felkarikázott zöldpaprika felét. Pár percig még forraltam, majd tálaltam, díszítettem zöldpaprikával, és piros színű paprikaszelettel.




2 megjegyzés: