2012. október 21., vasárnap

Töltött göngyölt pecsenye burgonyaszirommal


Amikor van időm, akkor nézegetni szoktam az általam kedvelt gasztroblogokat, de nem azért, hogy bármit is átvegyek azzal, hogy majd elkészítem, - mert az évtizedek alatt több ezer receptet összegyűjtöttem, és csak arra kevés egy élet, hogy azokból azt megcsináljam ami nekünk tetszik - hanem azért, mert arra kíváncsi vagyok, hogy a különböző családok melyik alapanyagot, és milyen mértékben részesíti előnyben. Pl. mi sertéshús pártiak vagyunk, így most is ebből készítettem az ebédet.

Hozzávalók: 4 adag

4 nagy vékonyabb szelet sertéslapocka, 4 szelet bacon, vagy húsos füstölt szalonna, só, bors, 5 gerezd fokhagyma, 1 vöröshagyma, 1 hegyes zöldpaprika, 2 szál sárgarépa, 1 paradicsom, 2 és1/5 dl olaj1kg burgonya

A húst vékonyra kiverem, 4 gerezd fokhagymát lereszelek, a szalonnát kicsit kisütöm, a vöröshagymát apróra a paprikát és a megtisztított sárgarépát karikára vágom. A burgonyát nagyon vékony karikára szeletelem. A húst megkenem a fokhagymával, sózom, borsozom és ráterítem a szalonnát, majd összetekerem és hústűvel megtűzöm. A szalonna kevés zsírjában és a fél deci olajban a húsok minden oldalát megsütöm fehéredésig, beleteszem a hagymát azzal is dinsztelem, majd a répát, a paprika felét és a maradék apróra vágott fokhagymát, és a darabolt paradicsomot is, sózom, borsozom és tovább dinsztelem fedő alatt a saját levében kb. 10 percig, ezután felöntöm kevés meleg vízzel és fedő alatt puhára párolom. Ha szükséges pótolom a vizet, de mindig csak keveset és forgatom a húst. Forró olajban megsütöm a burgonyát ropogósra. Tálalom a húst a zöldségekkel és a burgonyával, de adható mellé kovászos uborka is.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése